13 maart om 20 uur: NETFLIX: Geannuleerd

De Veenkerk, Het Kruispunt en De Ontmoetingskerk in Vathorst presenteren samen:

13 maart om 20 uur in Theater de Kamers

De nu al veelbesproken kijkhit van Netflix. Wat als de Messias nu, vandaag, hier in Vathorst rond zou lopen? Wat doe je? Hoe zal de media reageren? Wat gebeurt er? In de kerken? In de politiek? Met mensen?

We kennen het verhaal van Jezus uit de bijbel. Wij weten hoe het afgelopen is en hoe het verder is gegaan. We hebben onze eigen visie op Jezus, denken er het onze van. Voor de een de opgestane Heer, voor de ander Christus de Verlosser, voor weer een ander een wijze rabbi, en weer een ander denkt dat het vooral een mooi verhaal is. Maar stel nou dat er iemand nu voor je neus staat, die wel verdacht veel lijkt op die Jezus-figuur uit de bijbel. Wat gebeurt er dan? En welke vragen roept dat op bij ons? Wat doe je?

Drie kerkgemeenschappen, zovele verschillende visies op en gedachten over Jezus. Mooi om n.a.v. deze serie te ontdekken hoe dichtbij of hoe anders we erover kunnen denken.

Deze avond gaan we een gedeelte kijken uit de serie. Daarna gaan we in gesprek. Ds. Joost Smit van de Ontmoetingskerk en ds. Rolinka Klein Kranenburg van de Veenkerk zullen deze gesprekken begeleiden. Wat intrigeert ons aan de serie, welke vragen worden er gesteld aan ons, irriteert het of inspireert het? En wat vinden we ervan?

Aanvang: 20 uur