Actie Hart onder de riem

Gezocht: vrijwilligers, jong en oud die alleen of samen 1 of meerdere mensen willen bezoeken voor een momentje met aandacht.

Een team van vrijwilligers gaat de komende maanden in de eigen wijk langs de deuren van 4.000 inwoners; ouderen 70+, mantelzorgers en/of kwetsbaren.  Het is de bedoeling dat je aan de deur even een praatje maakt: “Hoe gaat het met u?” Vanuit het gesprekje bieden we de mensen een attentietasje/doosje met daarin o.a. een bordspel van de Amersfoortse stadsgidsen en iets lekkers.

In het tasje zit ook een Bolsius kaars van de Diaconie Protestantse Gemeente Amersfoort . Bovendien zit er in dit tasje enige informatie van corona veilige ontmoetingen in de buurt en voor doorverwijzing naar hulp.

Op deze wijze willen we vele mensen een hart onder de riem steken. Want zoals het nu eruit ziet, vraagt het nog veel uithoudingsvermogen van mensen.

Voor aanmelden stuur je een mail naar: Tanja.Moesbergen@indebuurt033.nl

Vermeld hierbij;

• Naam
  • Mailadres
  • Vanuit welke kerk je meedoet
  • In welke wijk je mee wil doen met deze actie.

De actie Hart onder de riem is gestart op 10 december en loopt nog door tot minimaal eind februari. Deze actie sluit goed aan bij de 40 dagentijd campagne van Kerk in Actie  #Ik ben er voor jou.

Voor meer informatie of vragen neem contact op:

Jennie Harmelink,

diaconaal opbouwwerker