Concert ‘Sacred Songs’ door Christelijk Koor Message

Christelijk koor Message uit Amersfoort brengt op 9 november tijdens haar jaarlijks najaarsconcert met als titel ‘Sacred Songs’ dit keer muziek ten gehore van twee grote Engelse componisten: John Rutter en Karl Jenkins. Bijzondere liederen in het Engels, maar ook in Latijn en andere talen zullen deze avond de revue passeren. Een bijzonder concert dat u niet mag missen.

Beide nog levende componisten hebben meerdere (grote) composities gecomponeerd voor koren. John Rutter is voornamelijk bekend van kerkmuziek, maar hij heeft ook muziek bij vertellingen gecomponeerd (muzikale fabels). Hij heeft zowel klassieke werken geschreven, zoals een Gloria, een Magnificat en een Requiem als werken voor de Anglicaanse liturgie, waaronder vooral anthems en een aantal carols.

Karl Jenkins kennen we vooral van zijn Adieumus project, waarvan één deel twintig jaar geleden gebruikt werd voor een bekende reclame van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Daarnaast heeft hij meerder grote werken voor koor en orkest geschreven, waaronder ‘The Armed Man, a mass for peace, een Requiem en een Stabat Mater.

Locatie: Kerkelijk gebouw ‘De Inham’, Hamseweg 40, Hoogland
Datum en tijd: zaterdag 9 november 2019 om 20:00 uur. Zaal is open vanaf 19:30 uur
Kaarten: € 10,00 voor volwassenen. Kinderen t/m 12 jaar betalen € 5,00.
Kaarten zijn te bestellen via www.koormessage.nl of via de leden van het koor

Christelijk koor Message is een vereniging waar mensen, die graag goed zingen, wekelijks repeteren en het geoefende verschillende keren per jaar aan publiek laten horen. Gezamenlijk dragen ze met muziek het christelijk geloof uit.

Message zingt meerstemmig met sopranen, alten, tenoren en bassen. Het koor bestaat uit ongeveer 24 mensen. Message krijgt steeds meer bekendheid in de regio door haar zuiverheid en dynamiek van zingen, variëteit in het repertoire en het enthousiasme van haar leden. Onder leiding van dirigent Marius van der Kuijl streeft het koor de hoogste kwaliteit na en probeert het door middel van het instuderen van nieuw repertoire een hoog niveau te bereiken.

Tijdens het concert wordt Message begeleid door pianist/organist Henk Veldman en een samengesteld orkest.