Gezocht: een tijdelijke woonruimte

We zijn als diaconie blij dat  mensen ook buiten de kerk de deur van de kerk vinden om aan te kloppen voor hulp of advies.

Deze hulp kan echter niet alleen door de diakenen worden opgelost, zelfs ook niet met inzet van welzijnsorganisaties.

Dan zoeken hulp via de weg van mens tot mens. Vandaar nu- en in de toekomst ook oproepjes voor in de nieuwsbrief.

Bij mij klopte een jonge vrouw aan, zij is woonachtig is in Hoogland.
Al twee jaar lang zoekt zij naarstig naar een tijdelijke woonruimte voor haar moeder van 72 jaar.
Moeder woont nu nog op Curaçao, maar met het oog op het ouder worden, wil de dochter voor haar kunnen zorgen.
Naar Curacau terug gaan is voor de dochter geen optie, er is in haar geboorteland geen zicht op een baan, dus geen inkomen en geen toekomst.
Moeder staat daarom al enige jaren ingeschreven voor een woning. In deze  fase van wachten op een woning en aanmelden wmo, is het nodig dat ze z.s.m.  in Amersfoort komt wonen. Het huis van de dochter, een maisonnette met twee trappen, is voor de moeder met rollator niet geschikt.

Weet u – of hebt u misschien zelf, woonruimte waar deze oudere dame kan wonen totdat er een woonruimte voor haar vrij komt?

De dame kan zich zelfstandig redden, (met hulp van de dochter), spreekt Spaans en beschikt over een Nederlands paspoort.

Graag uw hulp voor tips en suggesties!

Reacties en/of vragen graag aan mij richten:
Jennie Harmelink
Diaconaal opbouwwerker