Hallo, hoe gaat ‘t met je? Waar ben je?

De online vieringen zijn een geweldig middel om verbonden te blijven en inspiratie op te doen. Tegelijk, jullie zien voornamelijk alleen mijn hoofd… In een ‘normale’ kerkdienst zien we natuurlijk ook elkaar. Vooraf, tijdens en daarna. De kinderen ontmoeten elkaar en maken speelafspraken, de ouderen drinken samen koffie, in de wandelgangen kunnen we elkaar even wat vragen of zaken regelen. Dat missen we. We missen die koppies van al die andere Veenkerkers.

Voor de kinderwoorddienst proberen we daar iets op te vinden door elke week 1 of 2 kinderen te vragen samen met paps of mams een filmpje op te nemen met een leuke opdracht of werkje of spel.

De grote mensen is alweer iets lastiger. Maar daar hebben we iets op gevonden en wie weet dat ‘t lukt. Vanuit het pastoraat brengen we wekelijks aan paar bossen bloemen langs bij Veenkerkers. Gewoon omdat we je niet vergeten. Idee is nu om een foto te maken van de overdracht der bloemen, zodat we zien wie de bloemen gekregen hebben. Even zwaaien naar elkaar.

Een ander idee is, mocht je het nou leuk vinden even iets van je te laten horen (graag!!), maak een kort filmpje, hooguit 3 minuten (echt maximaal). Dat kunnen we op de site, op facebook en eventueel in de viering verwerken. Je kunt je filmpje naar mij mailen predikant@veenkerk.nl of appen of naar nieuwsbrief@veenkerk.nl mailen.

Ik hoop dat we elkaar op deze manier ook een beetje in het vizier kunnen houden.

Voor andere zaken, een praatje of een vraag, je kunt me mailen op predikant@veenkerk.nl of bellen en appen op 06-55874738