Na Pasen

Na de vieringen van Pasen overviel mij een diep gevoel van dankbaarheid en vermoeidheid tegelijk. Inmiddels wel weer wat uitgerust, gelukkig, en nu overheerst de dankbaarheid. Dankbaar voor al die vrijwilligers die zo enthousiast zich hebben ingezet om de vieringen mogelijk te maken. Dankbaar om jullie weer te zien! We zijn er nog! Dankbaar om Pasen toch te kunnen vieren live en online en zo een mooi begin te maken uit deze lockdown. Natuurlijk blijven we voorzichtig en zorgvuldig, maar zo’n begin geeft de burger wel moed, al zeg ik t zelf. Ik hoop dan ook van harte, dat we mettertijd elkaar weer durven te ontmoeten, samen te komen en verder uitbouwen van een Veenkerk zoals we die ‘gewend’ zijn.

Daarbij wel even een paar opmerkingen.

Allereerst: kinderen vanaf 4 jaar tellen mee in de reserveringen. Dat heeft zeer waarschijnlijk invloed op het aantal kinderen voor de Kinderwoorddienst. De wijkraad gaat as maandag een stappenplan maken, waarin we kijken naar hoe we in de komende tijd omgaan met KWD. Komende zondag is er geen KWD en geen oppas. Er zal ook geen livestream zijn.

Er is wel een viering in de Kamers, onder leiding van Agi Marik en Mats Kremer.

De reden om deze viering wat ‘uit te kleden’ heeft te maken met het feit dat we deze periode (van twee weken) gebruiken om onszelf goed te organiseren en alles wat nodig is voor een viering op n structurele manier willen neerzetten.

18 April zal er wel een livestream zijn.

Zoals gezegd: as maandag zal de wijkraad een aantal beslissingen nemen hoe we ons tot aan de zomer kunnen opbouwen: wat gaan we wel doen en wat niet en op welke manier.

Vast staat dat we vanaf 18 april de vieringen hybride aanbieden. Dat wil zeggen, zowel live als online. Omdat we in de Veenkerk gewend om muziek van Youtube te gebruiken, moeten we kijken naar een manier waarop we dit kunnen doen, zonder dat Youtube onze livestream stopzet vanwege rechten op de muziek. Er zijn al ideeën, die vragen ook aandacht en tijd om goed voor te bereiden.

We zullen ook elke keer moeten kijken naar wat er aan mogelijkheden bij komt. Naarmate de maatregelen versoepelen, wat kan er weer wel en niet in de kerk? Dus we kijken naar een flexibel plan, dat uitgebreid kan worden, zodra de omstandigheden dat toelaten.

Nogmaals, belangrijkste nieuws voor nu:

Er zal weer live gevierd worden vanaf as zondag 11 april en vanaf 18 april zal er ook weer livestream zijn. Voor alles eromheen (oppas, kinderwoorddienst, reserveringsmogelijkheden) raad ik u aan om de nieuwsbrief goed in de gaten te houden.

Ik hoop van harte dat ik jou en u weer mag ontmoeten op een zondag. Het geeft zoveel moed en energie en hoop dat we hier met elkaar echt doorheen kunnen komen. En die bemoediging hebben we nodig in deze tijd.

Om te reserveren voor as zondag, klik hier: https://veenkerk.nl/event/11-april-viering-ochtendgebed/

En op de website kunt u zich aanmelden bij de viering in ‘toekomstige evenementen’.

Hartelijke groet

Dominee Rolinka