Ter inspiratie

Even ter inspiratie en bemoediging voor jou:

Gebed na Pasen:

Laten we het blijven herhalen:

Levende God!

En nog een keer:

Levende God!

Moge het leven dat Gij hebt verlost van dood, levend zijn in ons

En dat wij in ons leven en ons hele zijn durven blijven zeggen dat Leven bij God nooit sterft. En dat Leven van God zo vol is met Halleluja’s en Rechtvaardigheid en Vrede.. zo vol, dat kan nooit meer ophouden.

Dat wij wel een miljoen manieren vinden om te laten zien dat Jij leeft

In woorden en handelen

In hopen en actie

In verlangen en in zijn

In zingen en spreken

In lachen en zorg

In vragen en verwondering

In vertrouwen en geloof.

En dat wij jouw Opgewekte mensen zijn

Levend om te leven

En bereid om dat te delen met de wereld.

Hoor ons

Leef in ons

Herschep ons

Noem ons bij de naam

Elke keer weer en weer en weer

En roep ons in dit leven in al haar volheid.

Dat het zo mag zijn…

Amen

Dit gebed mag je meebidden as zondag. Misschien dat ik deze tekst gebruik, misschien wel iets anders… maar mag dit gebed dan voor jou zijn als een reminder. Dat we leven na Pasen. En hoewel de wereld er nog echt niet anders uitziet, Pasen is wel de wind in de rug… dat we elkaar daaraan mogen blijven herinneren, dat wens ik je toe.

As zondag vieren we weer samen, online en live. Ik hoop je te zien! In t echie. De reserveer-link en de livestream link staan in deze nieuwsbrief en op de site. Er is ook kinderwoorddienst, een speciale uitnodiging daarvoor in deze nieuwsbrief. De kinderen gaan meteen naar eigen viering, waar een speciaal programma op hen wacht! We zitten alweer bijna in de mei-vakantie. De tijd vliegt. Volgende week, die mei-vakantie, ben ik ook een weekje vrij. Van 27 april tot en met 5 mei. En heel eerlijk: ik ben er echt wel even aan toe. Ik merk dat het non-stop werken onder de druk van alles waarin wij zijn, best z’n tol eist. Een week helemaal vrij zal goed doen. In deze week zal collega Martin Snaterse een oogje op de kudde houden. Mocht er dus wat zijn, dan kun je hem bellen/mailen.

Dat geldt overigens ook voor het Hemelvaart weekend, dan ben ik er ook even niet.

Ondertussen wordt er achter de schermen hard nagedacht en uitgedacht hoe we kunnen livestreamen op n goede manier, hoe we Veenkerk kunnen en willen zijn na de zomerstop en welke plannen we dan hopelijk eindelijk weer kunnen uitvoeren. Dus er borrelt van alles, heel fijn om te zien dat we met elkaar zo kerk kunnen en willen zijn.

Gaan we oa ook over hebben as zondag, over de Goede herder, die Jezus is, en hoe schapen zich toevertrouwen aan de Goede herder en nou ja… herder en pastor… pastoraat… wat kunnen we leren hiervan als het gaat om gemeente zijn in deze tijd..

Tot zondag!

Lieve groet