Veenkerk en Corona

Wat je moet weten:

Ter informatie: wat zijn de nieuwe regels voor het gebruik van de Kamers en wat betekent dat voor ons als Veenkerk?

• Binnen maximaal 30 personen in één ruimte op anderhalve meter, in de Kamers is de Theaterruimte de enige ruimte die geschikt is daarvoor. De andere ruimtes zijn voor max 4 (ProductieKamer), 6 (Vide), 10 (EetKamer), 12 (HuisKamer) of 15 (Bovenkamer en InspiratieKamer).
  • Gezelschappen van maximaal 4 personen uit hetzelfde huishouden mogen bij elkaar zitten binnen de 1,5 meter, totaal in één ruimte blijft 30;

Aangezien wij op zondagmorgen een religieuze bijeenkomst houden, mogen wij met 30 mensen samenkomen in de Theaterruimte. Bij de vieringen waar staat aangegeven dat er oppas is en KWD, gaat ook dat door.

Wel willen we u vragen om in de openbare ruimtes een mondkapje te dragen. Dat betekent bij binnenkomst en terwijl u naar uw plaats loopt in de zaal. Als je eenmaal zit, mag het kapje af. De koffieschenkers zullen ook de koffie serveren met een mondkapje op. We lopen hiermee wat vooruit op de regels vanuit het kabinet, maar daarmee maken we het voor ons allemaal wel rustiger en veiliger.

Voor onze doordeweekse ontmoetingen kunnen we in de Huiskamer terecht. Dat betekent dat onze huiskamerkring en ZIN-kring door kunnen blijven gaan. Wel even opgeven aub. De huiskamerkring middels de mail en de ZIN-kring bij Danielle Boute.

De live stream is inmiddels zover geoefend dat we deze kunnen openstellen voor iedereen die op afstand mee wil vieren. Naderhand zal de viering beschikbaar blijven op Youtube, maar dan zijn de pop-muziek filmpjes er wel uit ( dat heeft te maken met rechten). De link voor de livestream wordt meegestuurd in de nieuwsbrief.

Gerrit jan Straatsma voorzitter wijkraad

Rogier Smith scriba wijkraad