We blijven vieren! Maar wel met mondkapje op!

Dag Veenkerkers,

We blijven vieren! Maar wel met mondkapje op!

Alles staat weer even op scherp. Dat moest ook wel met de stijgende besmettingen. Ik kan me voorstellen dat het je ook wat aan grijpt. Toch niet weer alles dicht? Toch niet nog een keer… Ik hoop het niet. Onder de huidige omstandigheden kunnen wij wel blijven vieren. Dat vind ik al zo ontzettend fijn. We nemen daar alle richtlijnen zeer serieus. Omdat wij een kerkelijke bijeenkomst zijn, mogen we wel met maximaal 40 bijeenkomen. Ondertussen volgen we het dringend advies van het kabinet op om in de openbare ruimte een mondkapje te dragen. Zodra je op je plaats zit, mag deze af. Better safe than sorry.

In het volgende stukje staat een bericht van het moderamen, waarin we alle maatregelen en hoe dat werkt voor de Veenkerk even op een rij hebben gezet.

Ik begrijp heel goed dat onze ouderen en mensen met kwetsbare gezondheid en werkzaam zijn in de gezondheidszorg de vieringen nu toch even vermijden. Daarom ben ik extra blij dat de livestream het doet. In deze nieuwsbrief staat de link!! Als je die zondagmorgen om 10 uur aanklikt, kun je meekijken en luisteren naar de viering! Ben je er toch bij!! Super van Nico en Johan (en nog een paar anderen, maar zij zijn wel de drijvende kracht) dat ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Extra bloemetje

Het is wel zo dat ik merk dat doordat alles echt anders gaat nu, ik het zicht op iedereen wat mis. Normaal kom je elkaar tegen, op zondag of door de week en dat werkt ook heel verbindend. Nu is dat veel fragmentarischer. En ik kan me indenken dat ook voor jou en u het wel eens voelt alsof je de binding mist met de Veenkerk. Het ritme is er wat uit en dan is het best lastig om dat weer terug te krijgen en dan moet je ook nog reserveren.. Nou ja, kortom, voor het pastoraatsteam de aanleiding om op zondag niet één, maar twee bloemetjes te bezorgen. Gewoon om te laten weten: hé, er wordt aan je gedacht! Dus denk niet als je de bloemen krijgt, wat is er mis met me. Maar zie het als een teken van verbondenheid: je wordt niet vergeten!

Thema: Hoe bestaat het?!

We gaan zondag weer verder met onze Oerverhalen. Dit keer Noach! En het is ook nog ns dierendag. Dieren en Noach… daar zouden we uit moeten komen….Wist je trouwens dat dierendag alles te maken heeft met de sterfdag van de Heilige Fransiscus van Assisi?

En welk speeltoestel in onze levensspeeltuin kunnen we daar nu bij bedenken?? Ik weet t al en het is een hele leuke!! Kom je ook?