Taizé-reis 2025

Misschien heb je wel eens van de Franse gemeenschap Taizé gehoord. 25 jongeren uit Amersfoort en Leusden zijn afgelopen zomer daarheen afgereisd. Dit was een groot succes en een bijzondere ervaring. Naar Taizé komen, betekent uitgenodigd worden om te zoeken naar een verbondenheid met God door gemeenschappelijk gebed, zingen, stilte, persoonlijke bezinning en uitwisseling. Een verblijf in Taizé kan helpen om een stap terug te nemen van je dagelijks leven, een grote verscheidenheid aan mensen te ontmoeten en na te denken over je inzet voor de Kerk en de maatschappij. Omdat het deze zomer zo’n succes was, is de organisatie alweer bezig met de voorbereidingen voor de reis van volgend jaar zomer. Graag willen ze nog meer jongeren laten deelnemen.

Praktische informatie:
· De reis in 2025 is van zaterdag 19 juli t/m zondag 27 juli
· De reis is bedoeld voor jongeren van 16 tot (ongeveer) 30 jaar

– Vanuit de PGA is er voor de vorige reis een subsidie verstrekt aan de deelnemende jongeren, waardoor de helft van de kosten werden gedekt. Voor 2025 wordt er weer een subsidie aangevraagd.

Mocht je nou geïnteresseerd zijn of meer informatie willen, laat me dat even weten (hilde.kremer@veenkerk.nl), want de organisatie vindt het erg leuk om een keer naar de Veenkerk te komen en te vertellen over deze bijzondere reis. Mocht je je sowieso al willen aanmelden dan kan dit via taizereis@pkn-amersfoort.nl