Wat bieden we

Veel kan, niets staat vast

De Veenkerk wil in de vorm en inhoud toegankelijk en eigentijds zijn, vol aanstekelijk optimisme en energie. Bij ons kun je je opladen. Om te functioneren als gemeenschap is het van belang dat elk lid ervaart dat de gemeenschap zijn of haar aanwezigheid waardeert. Je bent gezien en je mag er zijn!

De vieringen

Wij komen samen vanuit een gedeeld geloof in God, de bron van leven en liefde. Die zoeken we in het zondags samenkomen. Wij lezen de bijbel, omdat we geloven dat daarin God zichtbaar wordt gemaakt in verhalen, getuigenissen en levenslessen. En geïnspireerd door Gods Goede Geest maken wij ons op voor de week die komt.
De vieringen zijn vormgegeven met beeld en geluid, met woorden die raken, soms schuren maar altijd weer geestkracht geven, waar iedereen welkom is, waar je op adem mag komen en waar jouw verhaal gehoord mag worden. De vieringen kunnen heel verschillend van vorm en inhoud zijn. Van zinnige zondag tot een wat traditionelere viering, van liturgisch tot creatief. Veel kan, niets staat vast.

Overige activiteiten

Naast wekelijkse vieringen hebben we o.a de volgende activiteiten:

• adoptiediensten, ochtendgebed, ode aan de doden
  • chillclub, kidzzzclub, tienerkerk, kerstmusical
  • huiskamerkring, zinkring, kring 25-40-jarigen
  • millennial-ontmoeting
  • Veenkerkkoor
  • walking dinner

Veenkerkers over de Veenkerk

“Wij gaan met ons gezin naar de Veenkerk omdat we ons daar allemaal thuis voelen, zowel vanwege de open mentaliteit als vanwege de mensen die daar komen. Het is fijn dat er een plek is waar ook ik – worstelend met het geloof- gewoon welkom ben en mee kan draaien met de dingen. Ook voor de kinderen is genoeg te doen.” Emmy

“De Veenkerk is een zeer betrokken gemeente waar mensen omzien naar elkaar. Daarbij zijn de vieringen inspirerend en op deze tijd gericht. Het heeft mijn geloof echt verdiept nu ik in de Veenkerk kom. Hele fijne en zeer betrokken predikant en een gemeente die er voor elkaar is, met mensen die zich inzetten voor de Veenkerk.” Francis

“Veenkerk is een hele praktische gemeenschap, dat wil zeggen, dat er doordeweeks veel voor een ander gedaan wordt, handen en voeten geven aan het evangelie zogezegd. De kleinschaligheid van onze gemeenschap maakt dat ook mogelijk, men kent elkaar en is bereid om er voor een ander te zijn.” Rolinka