Wie zijn wij

Wij, leden van de Veenkerk zijn mensen van de weg: geïnspireerd door verhalen van mensen die God blijven zoeken, en proberen vandaag de dag een weg te vinden. Wij geloven dat we verschil kunnen maken en er voor de ander te zijn.

De oude verhalen uit de bijbel over mensen die geraakt zijn door God laten een omgekeerde wereld zien waar onvoorwaardelijke liefde is, een bodem onder ons bestaan; hiernaar blijven zoeken en blijven omdenken in deze wereld, elke dag weer.

Bron van mensen, bron voor mensen: van kennis, inzicht, geloof, energie en levensvreugde delen met een gemeenschap die meer is dan een optelsom van mensen.

Een aantal uitspraken die onze gemeente beschrijven.

PKN-gemeente

De Veenkerk hoort bij de PKN en is een wijkgemeente van PG Hoogland/Amersfoort-Noord.  Deze gemeente heeft ook een eigen kleine begraafplaats, op Coelhorst.

De andere wijken zijn Hoogland, Kattenbroek en Nieuwland. Er staan twee kerken in de andere wijken,  De Inham in Hoogland en Het Brandpunt in Kattenbroek.

Wilt u onze kleinschalige open gemeenschap steunen? Help ons dan a.u.b. via financiële steun door Vriend(in) van de Veenkerk te worden, een abonnement af te sluiten of in ieder geval een eenmalige gift te doen!

Bron van mensen, bron voor mensen. Ook voor u en jou!

Maak kennis met de Veenkerk, op zondag om 10.00 uur in De Kamers, Wezeperberg 1 te Vathorst.

Wilt u ons steunen? Klik hier voor meer informatie over ons abonnement.
Wilt u Vriend van de Veenkerk worden, klik hier.