Belijdenis doen?

Ja, je leest het goed. Belijdenis doen. De meesten van ons zijn gedoopt toen zij nog een baby waren. Misschien catechese gevolgd toen je jong was. En af en aan naar de kerk geweest, tijdjes wel en tijdjes niet. En tijd gehad waarop je dacht “ik geloof het wel”. En dan kan het gebeuren dat er een moment is dat je voelt; Ik geloof het wèl, maar je je ook afvraagt wát dan precies. En dan kun je dus 3 avonden met mij in gesprek. Samen leren en horen over hoe het ooit begonnen is, leren over de christelijke traditie. En samen leren en ontdekken hoe jij woorden kunt geven aan wat ‘geloven’ voor jou betekent. Mocht je na deze 3 gesprekken het gevoel hebben dat je in de gemeente je woorden van geloof en hoop wilt delen, dan kun je belijdenis doen. In de Veenkerk is dat nog nooit gebeurd, dus dat maakt het zeker heel bijzonder. Opgave bij mij.

Data:

8, 15, 22 februari om 20 uur in de Theater de Kamers.  Met een vierde keer in maart ter afronding. Belijdenis zou dan plaats vinden tijdens de Palmpasenviering.

Opgave bij:

predikant@veenkerk.nl