Advent

Voor je het weet is het alweer Advent. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar ik heb het gevoel dat de tijd vliegt! En wat wordt er veel werk verzet door allerlei Veenkerkers om elkaar toch vast te houden en te inspireren.

Monique Redel en Clarissa Splinter hebben voor de komende weken het adventsproject voor de kinderen voorbereid, zowel voor in de viering, als voor thuis en online! Geweldig weer! Op deze plek nogmaals mijn dank aan Danielle Donath en Linda Timmermans die de afgelopen weken het ‘Hoe bestaat het”-project hebben begeleid. Het laat maar weer eens zien dat we hoe dan ook met elkaar geloven en kerk-zijn proberen vorm te geven.

Maar dan nu, Advent. De tijd van uitzien en verwachten. Maar waar kijken we naar uit? Dat is nogal anders dan anders. Ja natuurlijk kijken we uit naar de geboorte van Jezus, bijbels gezien. Tegelijk is alles wat we daar normaal gesproken omheen organiseren nu wel even anders. Misschien is het dan des te meer een opdracht om toch elke keer weer de lichtpuntjes en hoopvolle berichten met elkaar te delen, die laten zien dat het donker niet het laatste woord heeft. Zo stappen we deze weken in, die zich langzaam vullen met licht en waar we de hoop de ruimte geven dat het ook ánders kan. Het project voor de kinderen staat in het teken van ‘Goed Nieuws’. Daar sluit ik graag bij aan in de vieringen.

Komende zondag de eerste. Reserveer snel voor deze viering, want er zal GEEN livestream zijn. Zoals je wellicht weet, is het best een (stressvolle) klus om dat elke week op te zetten en het groepje livestreamers is klein. Dus helaas kunnen we dat niet altijd als vanzelfsprekend aanbieden.

Weet je welkom in de vieringen. Ga mee op weg speurend aan de horizon naar hoopvolle tekens van licht.