Als er een schaap over de dam is, volgen er meer

Als er één schaap….precies, u kent de uitdrukking vast wel. Nog even en we zullen weer lammetjes zien dansen in de wei. Op het moment dat ik dit typ, hangt de lente in de lucht. De schapen die we nu in de wei zien staan zijn met grote waarschijnlijkheid zwanger. Dadelijk, nadat ze geworpen hebben, zullen ze ook geschoren worden. Ze hebben dan letterlijk en figuurlijk een jas uitgedaan. Schapen zijn volgzame dieren. Dat wil zeggen, dat ze echt kuddegedrag vertonen. Wat de een doet, kopieert de ander. Dus ja, als er een schaap een bepaalde hindernis genomen heeft, dan zal de rest zeker volgen. Maar één moet wel de eerste zijn.

Nu we vanaf as zondag weer live gaan vieren, komt dit gezegde ook wel bij me naar boven. Want ja… gaan we de gang naar de kerk op zondag weer in ons systeem krijgen? Of wachten we even af hoe het met de besmettingen ervoor staat? Of hoe het überhaupt werkt… weer samenkomen? Ik kan me alle aarzelingen goed voorstellen. De afgelopen twee jaar was het toch een soort af-en-aan. We zagen dat bijv. heel goed terug in het aantal kinderen bij de kinderwoorddienst. Dat waren er echt maar enkelen. Terwijl we weten dat er minstens 25 kinderen in de KWD-leeftijd zijn. Vandaar een enorm charme offensief van de leiding van KWD deze maand. Want 6 maart begint het project van de veertigdagentijd. En hoe leuk zou het zijn om met een mooie groep kinderen de weg naar Pasen te vorm te geven. Ik verwacht namelijk dat we tegen die tijd (Pasen) echt wel weer volop kunnen vieren. Dat betekent dat we nu al moeten beginnen om ‘de gang’ erin te krijgen. Let op je brievenbus de komende tijd als je onder de 12 bent!

Komende zondag zal Martin Snaterse (predikant van de Inham) in de viering voorgaan. Absoluut de moeite waard om mee te maken.

Om te reserveren voor de kerkdienst: https://www.kerkbezoekplanner.nl/inschrijven/NKMZlPmq

Om te reserveren voor de kinderwoorddienst: https://www.kerkbezoekplanner.nl/inschrijven/jm9qLPmd

Denk om je QR-code als je naar de viering komt. Er is oppas aanwezig.