Collectebonnen

Beste gemeenteleden,

Het contant betalen en afhalen van collectebonnen is afgeschaft.

Dit was al door de corona flink afgenomen en is sinds 1 januari 2021 ook niet meer fiscaal aftrekbaar. Voorlopig kunnen de bonnen nog giraal worden betaald en per post verzonden (niet meer dan € 100.-!). In de nabije toekomst zullen de collectebonnen in zijn geheel verdwijnen.

Per 1 juni wordt de verkoop van collectebonnen gestaakt.

Moeten we nu gaan hamsteren? Nee, integendeel. Een bijzonder goed alternatief is de appostel app of betalen met QR-code.  Daarmee kunnen digitaal collectes mee worden betaald met uw smartphone of tablet. Er kan ook gebruik gemaakt worden van een tegoed, dus eigenlijk een digitale versie van de bonnen. (Dit heeft de voorkeur want dit is veel voordeliger voor de kerk). Daarmee is het niet elke keer nodig dat collectes via de bank app wordt afgerekend. Tevens is dit makkelijker bij aangifte van de inkomstenbelasting. Voordeel is dat de kerk hier weinig omkijken naar heeft en wat dus minder druk geeft op de vrijwilligers. Dus een veel goedkopere en minder arbeidsintensieve manier voor de kerk en haar leden.

Einde van 2022 wordt de inname van de collectebonnen gestaakt.

Vindt u het lastig contant geld voor de kerk te vinden, aangezien u alles pint? Deze app is ook een oplossing voor uw contante geld. Voor elk bedrag dat u wilt geven. Contant geld is echter een wettig betaalmiddel en deze mogelijkheid blijft dan ook. Ik kan me voorstellen dat u nog met vragen zit. Schroom dan niet om mij te mailen:

Met vriendelijke groet,

Henk van den Broek, penningmeester