Cover me in sunshine

En zo zijn we aan het eind van dit seizoen aangekomen. Afgelopen zondag een prachtige volle zaal (op afstand natuurlijk) waar we afscheid namen van de oudste kinderen van de kinderwoorddienst. Het voelde even als een mooi vooruitzicht voor na de zomer, waar we elkaar weer kunnen ontmoeten rondom de vieringen en hopelijk weer ‘als vanouds’. De huidige situatie met oplopende besmettingen stellen daarin nou niet direct gerust, maar ik denk dat we na de zomerstop er echt heel anders bijzitten. We zullen moeten accepteren dat Corona zal blijven en dat het hopelijk niet meer zulke desastreuze invloed zal hebben op onze samenleving.

Komende zondag is de laatste viering in de Veenkerk onder leiding van Joost Sijl en daarna zijn we vier weken dicht. Om u toch een beetje ‘aangesloten’ te houden hebben we met het filmteam nog één film gemaakt, de zomerviering. Deze zal in de zomerstop-periode op Youtube staan. Zo blijven we toch nog een beetje verbonden. U kunt overigens ook al die andere filmpjes op Youtube nog ns bekijken, en de uitzendingen via de website van de livestreams. Ik vind het erg leuk om te zien hoe we met elkaar het jaar zijn doorgekomen.

Ik kijk terug op een turbulent, super mooi en creatief jaar. Voor mij voelde het soms ook wel ‘achter de feiten aanlopen’. We hebben snel en goed gereageerd op alle veranderende omstandigheden, tegelijk gaf dat ook veel onrust en onoverzichtelijke periodes. Plannen bijstellen, andere prioriteiten etc etc. Een gevoel van tekort schieten blijft me steeds bij. Aan de andere kant hebben we met elkaar mooie en vooral intieme momenten beleefd, we zagen elkaar minder, maar wanneer we elkaar zagen was dat heel bijzonder.

En dan nu de zomer. Rust. Leegmaken. Opladen. Resetten. Vertrouwen herwinnen in de open samenleving, een andere werkelijkheid.

Ik ben vanaf 16 juli tot en met 16 augustus met vakantie. In die periode kunt u terecht bij collega ds. Martin Snaterse en ds. Jos van Oord. In die volgorde ook.

Bij n uitvaart of calamiteit staan deze twee ervaren predikanten voor u klaar.

Mark en ik hopen eind juli richting het zuiden van Frankrijk te rijden met een tentje in de achterbak. Dubbel gevaccineerd, dus als t goed is kunnen we overal terecht. Maar t kan net zo goed toch Italie worden… Maar weg gaan we.

Nogmaals, van deze plek, mijn grote dank en waardering voor u en jullie allemaal. Voor jullie geduld en meebewegen, voor jullie inzet en creativiteit, voor jullie trouw en steun, voor jullie: jullie zijn allemaal, stuk voor stuk, goud waard. Dankjewel, lieve Veenkerkers, we hebben dit met elkaar en met Gods niet-loslatende aandacht samen gedaan. Dankjullie, Dank Je God!

Ik wens jou en u een mooie zomertijd toe. Aandacht voor en van elkaar, even een ander uitzicht, rust en zon wens ik je toe. En om deze wens kracht bij te zetten dit prachtige lieve liedje van Pink en haar dochter. Dat het zo mag zijn voor je!

Vakantie Rolinka:

Van 16 juli tot en met 16 augustus.

Voor uitvaarten of calamiteiten of een gesprek:

Ds Martin Snaterse

Email: martin.snaterse@inham.net