
De eerste lentedag is een feit. In het bos klingelen de sneeuwklokjes, in de berm doen de ontluikende krokussen ‘kiekeboe’ en ik zie de knoppen aan mijn fruitbomen enorm hun best doen om tevoorschijn te komen. De nodige vitamine D adem ik in. Dit gaat de goede kant op.
Afgelopen zondag zijn we op pad gegaan naar Pasen toe. Misschien met een wat bedrukt hart, misschien heel hoopvol. Kan allemaal. We nemen onszelf mee. En we mogen onszelf laten zien. En op zo’n dag als vandaag (woensdag) loopt het lichter. Hoopvoller. Dus ik gebruik deze keer de woorden van Matthijn Buwalda, hij kan het veel dichterlijker zeggen dan ik. Kijk of lees het volgende liedje.
Zondag Hans Blom, ik ben er volgende week weer!
Mooie zondag en goede week!
Er is ieder jaar die ene dag
De zon schijnt en de lucht is zacht
Dat je voor het eerst met zonder jas naar buiten mag
Als kind genoot ik daar al van
En nu ook als volwassen man
Is er weinig waar ik zo enorm naar uitzien kan
De bloemen kruipen uit hun schuilplaats
Ik zet me in de tuin hé é é
Alles is mooier in de lente
Als het leven weer begint
Alsof de hemel opengaat
Het zonlicht is opnieuw de baas
Je merkt het aan de dieren en de mensen
Alles is mooier in de lente
De grijze tijd is lang geweest
Die somberheid slecht voor de geest
Zo midden januari voel ik dat het meest
Maar als alles op z’n donkerst lijkt
Dan is het licht het dichtste bij
Nog even en dan staan de koeien in de wei
De vogels vliegen naar hun broedplaats
Ik vlieg naar het terras hé é é
Alles is mooier in de lente
Als het leven weer begint
Alsof de hemel opengaat
Het zonlicht is opnieuw de baas
Je merkt het aan de dieren en de mensen
Alles is mooier in de lente
En ik weet ook wel soms is het in april nog koud
Maar dat is dan een zeer tijdelijk oponthoud
Alles is mooier in de lente
Als het leven weer begint hé é é
Alles is mooier in de lente
Als het leven weer begint
Alsof de hemel opengaat
Het zonlicht is opnieuw de baas
Je merkt het aan de dieren en de mensen
Alles is mooier in de lente
Alles is mooier in de lente

