De vakantie is echt over…

De vakantie is echt over en de kinderen mogen weer naar school. Het gewone leven neemt het weer over. Het is het ritme van alledag, wat ook best wel prettig is om je gaande te houden. Achter de schermen wordt er druk geregeld en gedacht over het komende seizoen. Het startweekend staat in de stijgers, 10 september, en dat belooft weer een mooie ochtend en middag te worden. Ook krijgen we steeds meer invulling van de activiteiten voor het komend seizoen.

Afgelopen week heb ik een goed overleg gehad met Ferdinand en Annemiek over o.a. het Veenkerkkoor. Dat gaat er komen en dat gaan we doen. We hebben 6 repetitie-avonden gepland, waarop het dan ook echt moet gebeuren. Dat betekent dat je thuis alvast goed mag gaan oefenen op je partijen, zodat je bij de repetitie meteen echt kunt meezingen. De muziek wordt op dit moment gekozen en dat is Annemiek en Ferdinand wel toevertrouwd. Op startzondag is de eerste keer dat de koorleden bij elkaar komen (na de viering), ter kennismaking, en even horen hoe ieder klinkt. Geef je dan ook snel op (verderop in deze nieuwsbrief staat alle info) zodat we een goede indicatie hebben van de hoeveelheid mensen (mannen en vrouwen). De uitvoering is in de Kerstnachtviering, dus dat is geen kleinigheidje.

Komende zondag heb ik een vrije zondag, ik ga een weekendje wielrennen in Friesland. Best zin in, maar er wordt aardig windje voorspelt… we zullen zien. Regina Lafeber zal voorgaan in de Veenkerk. En u mag haar feliciteren, want zij is deze donderdag officieel afgestudeerd theologe. Dat is een absolute mijlpaal en de stap naar het ambt van predikant is dus niet ver meer. Dus langs deze weg ook Regina: van harte gefeliciteerd met dit fantastisch slotakkoord op je studie, de scriptie is klaar en de bul is ontvangen. Geweldig!

Heb het goed met elkaar komende zondag!

Wij zien elkaar weer op 3 september, dan gaan we de eerste viering doen in het kader van Songs of Life, een oefendienst zal ik maar zeggen. Kijken hoe we dit thema het beste vorm kunnen geven in een viering.

Tot dan!