De Veenkerk en de versoepelingen

Afgelopen dinsdag kondigden premier Rutte en minister De Jonge het einde van de ‘anderhalve meter samenleving’ aan. Het aantal besmettingen is lager en het aantal gevaccineerde mensen is hoger dan voor de zomervakantie. Daarom kan er vanaf zaterdag 25 september weer meer. Dat is goed nieuws voor de horeca, evenementenbranche en de samenleving.

Voor het bijwonen van een voorstelling in de Kamers zul je voortaan een coronapas moeten laten zien. Dit hoeven wij als Veenkerk niet. Je bent welkom om de vieringen bij te wonen. We begrijpen ook dat er mensen zijn die het loslaten van de anderhalve meter misschien best spannend vinden. Als wijkraad doen we dan ook een beroep op uw gezonde verstand en uw verantwoordelijkheid voor elkaar om een veilige omgeving te waarborgen voor een ieder in de ruimte. Geef elkaar in de kerk de ruimte en hou rekening met elkaar. Neem bijvoorbeeld niet zomaar plaats naast iemand in de zaal maar vraag eerst even of je pal naast iemand mag zitten of dat iemand er toch liever 1-2 stoelen tussen laat. Respecteer ieders keuze hierin.

Daarnaast blijven de basisregels van kracht:

• Blijf thuis en laat je testen bij klachten;
  • Was je handen;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • We ventileren de ruimte zodat verse lucht circuleert.

Het advies is om geen handen te schudden om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

We zien er naar uit om jullie weer te ontmoeten.

Pas goed op jezelf en op elkaar.

De Wijkraad