Doe mee met de wake voor vluchtelingen

Het is bijna zover: van zaterdagmiddag 15 juni vanaf 12 uur tot zondagmiddag 16 juni 12 uur is er een Wake voor Vluchtelingen in de Johanneskerk, Westsingel 30, Amersfoort.
Deze Wake sluit aan bij de landelijke Nacht van de Vluchteling.

Doe mee aan de 24-uurs-wake en kom ook een uurtje (of langer) meedoen. Loop gewoon binnen, u bent altijd welkom. Waak mee om het Licht brandend te houden!

Wethouder mw. Nadya Aboyaakoub-Akkouh is aanwezig bij het begin van de Wake. Zij is in Amersfoort onder meer verantwoordelijk voor inburgering en integratie.

Wat gebeurt er verder tijdens de Wake? Elk even uur begint met een bezinnend moment, door verschillende geloofsgemeenschappen verzorgd. Er is muziek, er wordt gezongen, of er is stilte. De namen worden genoemd van slachtoffers die in 2023/2024 aan de grenzen van Europa zijn gevallen. Voor hen steken we een lichtje aan.
Er zijn voorbeeldbrieven van Amnesty International om te schrijven of te ondertekenen.

Het meedoen vereist geen specifieke vaardigheden: het gaat om uw aanwezigheid, om het waken, om de aandacht voor de omgekomen vluchtelingen van wie we de namen hardop noemen.

De WAKE voor Vluchtelingen is een oecumenisch initiatief van diverse geloofsgemeenschappen, samen met de Amersfoortse afdeling van Amnesty International.
De Raad van Kerken Amersfoort ondersteunt dit initiatief van harte.

We hopen op veel bezoekers die kort of langer met ons mee willen waken uit solidariteit met de vluchtelingen. Via de website van de Johanneskerk is het actueel bijgewerkte programma te zien, www.johanneskerk.nl
Facebook: https://www.facebook.com/events/1188293445656919?ref=newsfeed

Inlichtingen: diaconie@johanneskerk.nl, contactpersoon Dineke Spee
Wilt u dit initiatief financieel steunen?
Bankrekeningnummer NL11 INGB 0000 1314 51
tnv Diaconie DoReJogemeente, ovv WAKE