Een knisperend begin

Muts op en dikke sokken, dat is het devies deze dagen. En eerlijk gezegd hou ik wel van die echte kou, windstil en blauwe lucht en k k k koud. Nelson verstopt zich deze dagen onder een grote hoop dekens die hij zelf uit de kast trekt. Of hij kruipt zo dicht tegen de open haard aan, dat wij hem af en toe moeten keren, anders wordt ie aan één kant gaar…

Het zou leuk zijn als het ijs op de grachten weer zodanig wordt, dat we kunnen schaatsen. Als je kúnt schaatsen… (ik kan het dus niet meer…vraag me niet waarom…maar het lukt niet meer).

Het jaar is knisperend fris begonnen. En zo is er ook weer van alles begonnen. U heeft inmiddels uw mail over het abonnement ontvangen. Ik hoop van harte dat u dit opnieuw invult en dat we met elkaar de Veenkerk een mooie financiële boost kunnen geven. Daarnaast broeit en borrelt er op de achtergrond van alles aan initiatief en ideeën en plannen om ons financieel gezond te maken. Fantastisch om te merken dat er zoveel bereidheid en belang is om dit samen te doen. Want, en dat horen we van alle kanten, zo’n mooie gemeenschap als de Veenkerk kan toch niet zomaar verdwijnen om zoiets onbenulligs als geld..?!

Ondertussen blijft het van belang om te onthouden waarom en waartoe we als Veenkerk dienen. Een levende en levendige gemeenschap waar we ons laten voeden en inspireren door de bijbelse boodschap van naastenliefde, van God voor (kleine) mensen, werkend aan een wereld, een aarde waar voor ieder een plek is. Dat willen we graag blijven uitdragen. En in dit alles willen we een plek zijn waar jong en oud elkaar ontmoeten en bemoedigen en omzien naar elkaar. Dit doen we op onze geheel eigen-wijze manier. En die manier werkt aanstekelijk en aantrekkelijk. Zo, dat heeft u die ook weer even helder..

Wat staat er nog meer op het program?

Huiskamerkring en ZIN-kring

De huiskamerkring en de ZIN-kring gaan weer draaien. Op de website staan de actuele data. Voor de Huiskamerkring is de eerstvolgende bijeenkomst op 23 januari en de ZIN-kring op 30 januari. Voor meer informatie, mail me gerust: predikant@veenkerk.nl

Belijdenis of geloofsgesprekken

Daarnaast wil ik een kort, maar krachtig traject ingaan voor mensen die hun geloof willen verdiepen, verbreden, woorden en inhoud zoeken naar wat geloven eigenlijk is, met als eventuele uitkomst een belijdenis doen. Die belijdenis zal dan met Palmpasen plaatsvinden (24 maart).  Dat laatste hoeft dus niet per se. De avonden zijn op 8,15 en 22 februari in de Kamers (daar heb ik ook een scherm etc.) om 20 uur.  Ook hiervoor geldt, opgave bij mij: predikant@veenkerk.nl

Komende zondag zal ds Martin Snaterse voorgaan. Door een onderlinge ruil vallen zijn gastbeurten bij ons even wat dichter op elkaar. IK ben deze zondag te gast in het Brandpunt.

‘s Middags zal Regina bevestigd worden en intrede doen in Ugchelen, een bijzonder en kostbaar moment, alwaar ik ook een hele kleine bijdrage mag leveren. Wellicht zien we elkaar daar.

Doe voorzichtig in de kou!

Lieve groet Rolinka