• Dit evenement is voorbij.

Stille zaterdag met Rolinka Klein Kranenburg

8 april 2023 @ 21:00 - 21:45

Muziek: Ferdinand

Lector: Agi

Koster: Henk

Ook te volgen via de LiveStream (https://veenkerk.nl/livestream

Hopeloos verloren zijn we. Verdwaald in het donker van de nacht. Het is voorbij. De wereld is angstaanjagend stil geworden. De dood is alomtegenwoordig…

Maar dan… gloort er licht aan de horizon. Een vogel fluit. Het leven wordt wakker gekust en is onstopbaar. Onze wanhoop wordt aangeraakt en opgepakt en onze ogen worden getrokken naar het Licht: het kán niet waar zijn… het kan niet waar zijn, stamelen we.

In het donker van de nacht dragen we het Licht van Pasen naar binnen. Onze ogen moeten er aan wennen. Ons verdriet en onze wanhoop is niet in ene weg. Het wordt ook niet ontkend, er komt een verhaal naast…en ánder verhaal, van hoop en leven, van licht en liefde…Alsof we als herboren zijn en opnieuw worden opgericht om voluit te leven. We vieren dat wanneer we onze doop gedenken: het is de Geest die jou levend maakt..

Start 21.00

Datum: