• Dit evenement is voorbij.

Zondag 22 november viering met Rolinka Klein Kranenburg

22 november 2020 @ 10:00 - 11:00

Deze viering bijwonen? Meld u/je aan! Wees er op tijd bij, er kunnen maar 30 mensen in! Aanmelden kan hier, bekijk hier de livestream.

Lector: Johan

Pianist: Ferdinand

Koster: Maarten

Kinderwoorddienst: Linda

Oppas: Emma en Merel

Ode aan de Doden

Als jouw naam klinkt
zie ik even
hoe je liep en wat je zei,
wat er altijd is gebleven
van jouw leven diep in mij.

Als jouw naam klinkt
stroomt er water
uit mijn ogen, door mijn ziel.
Onze dromen, plan voor later,
tijd die in het water viel.

Nu jouw naam klinkt
komt tot leven
hoe je mij hebt meegemaakt,
mee geschapen, weggegeven,
mijn bestaan hebt aangeraakt.

Nu jouw naam klinkt
wacht ik onder
onze levens eens een hand,
ook al voelt nu alles zonder,
God brengt ons weer in verband
.

Zondag 22 november vieren wij onze Ode aan de Doden. Zoals gezegd zowel online (livestream) als live in de Kamers. Volgende week komen de reserveringslink en de link naar de livestream in de nieuwsbrief en op de website.

Normaal gesproken gedenken we tijdens onze Ode aan de Doden onze geliefde dierbaren, door hun namen te noemen en hun naam op te schrijven op een vlinder. Nu we niet met heel veel mensen samen kunnen komen, zal dat gedenken een beetje anders gaan. Wilt u dat de naam van uw geliefde dierbare hardop wordt uitgesproken in de viering, dan mag u nog steeds deze naam aan mij doorgeven. Ik zal ze noemen, met liefde en respect. We zullen dat moment markeren die past bij de vorm waarop we nu vieren.

U kunt de namen doorgeven op emailadres predikant@veenkerk.nl

Daarnaast organiseren de Veenkerk en de Inham samen een moment van gedenken op begraafplaats Coelhorst. Op zondagmiddag 22 november vanaf 15 uur wordt er op begraafplaats Coelhorst de mogelijkheid geboden om, volgens de richtlijnen van het RIVM, samen te komen en middels een moment van gedenken stil te staan bij de dierbaren die daar hun laatste rustplaats hebben. We wachten nu even de nieuwe persconferentie af. Zodra we weten hoe we dit veilig kunnen organiseren volgt er een bericht in de nieuwsbrief van volgende week.

Datum:
22 november 2020