Fietsen in Friesland

Fietsen in Friesland is inmiddels een kleine traditie aan het worden. We (dat zijn mijn twee fietsvrienden en ik) prikken een datum en we gaan. En dan zien we op alle weer-apps dat de voorspellingen niet echt super zijn…maar we gaan toch. En het viel mee, sterker nog, we hebben twee heerlijke dagen gefietst en genoten van oerhollandse luchten, het prachtige weidse Friese land en uiteraard lekker eten. Opgeladen en fit weer terug.

En door naar de wijkraadvergadering op maandag, waar we veel hebben besproken. Van de toekomst van de Veenkerk tot aan de plastic bordjes op de startzondag, zo breed kan het zijn. Maar vooral hebben we naar elkaar uitgesproken dat we er allemaal weer zin in hebben, een nieuw seizoen en dat we gáán, ook al zal het weer ons soms tegen zitten. Het zal ons hoe dan ook weer prachtige momenten gaan opleveren met elkaar. Om te beginnen de startzondag op 10 september. Verderop in de nieuwsbrief zal wel meer info staan.

Komende zondag is de eerste viering in het kader van het project van het najaar: Songs of Life. Ik ben aan het zoeken naar een goede vorm en uitwerking hiervan in de viering. Komende zondag staan we stil bij de kracht van muziek. Wat doet muziek met je? Waarom is opeens een bepaald lied ‘jouw’ lied, en wat maakt dat muziek ons zo intens kan raken en meevoeren? We doen dit aan de hand van het verhaal over koning Saul die in zijn diepe donkere momenten de hulp inroept van die jonge herder David. Door het harpspel van de herder komt de ziel van de koning wat tot bedaren. We zingen de psalmen van deze herder natuurlijk ook zelf, althans, twee ervan.

Over zingen gesproken: het VEENKERK-KOOR, het telt al 10 deelnemers, waaronder 1 man. Dus ik wil met klem de heren vragen, die kunnen zingen: doe alsjeblieft mee. Ik weet gewoon dat er mannen in de Veenkerk zitten die echt n mooie stem hebben en goed kunnen zingen. We hebben jullie nodig in de basis kerels! Geef je op bij mij predikant@veenkerk.nl

Tot zondag allemaal!

Hartelijks,