Fotowedstrijd Hemelvaart/Pinksteren voor jeugd en volwassen

Wie maakt de mooiste foto?
Thema: Waar denk je aan als je aan Hemelvaart en/of Pinksteren denkt?

Wat zijn de spelregels:

• Maak een foto bij voorkeur in landscape (liggend/horizontaal) dit mag in kleur of zwart/wit zijn;
  • Schrijf een korte toelichting (maximaal 5-10 zinnen) waarom je voor dit beeld hebt gekozen;
  • Deadline: zondag 12 mei a.s.;
  • Insturen per Whatsapp naar Hilde  of per e-mail hilde.kremer@veenkerk.nl;
  • De jury is de Wijkraad en zij kiezen de twee mooiste foto’s met toelichting: één van de jeugd (t/m 17 jaar) en één van de volwassenen (vanaf 18 jaar);
  • De twee gekozen foto’s worden onthuld en gebruikt door Rolinka tijdens de kerkdienst met Pinksteren op 19 mei a.s.

Een paar woorden van Rolinka ter inspiratie:

Jezus is er niet meer, leerlingen moeten het zelf even ‘uitzoeken’, totdat er geestkracht genoeg is, en dus vertrouwen, om het verhaal verder te brengen.

Pinksteren is het feest van de inspiratie. Dat woord betekent letterlijk: ingeblazen worden/zijn. In de kerk vieren we dat de Heilige Geest neerdaalde op de leerlingen van Jezus, waardoor zij zo geïnspireerd raakten om het goede nieuws over Jezus en zijn boodschap verder te vertellen.
Soms heb je net even dat ene duwtje nodig, die ene mooie gedachte die je invalt, om verder te gaan. Dat kan gebeuren omdat iemand tegen je gezegd heeft: Toe maar, je kunt het! Of omdat je door muziek, een boek of film zo wordt geraakt, dat het je op nieuwe en/of andere mooie gedachten brengt. Het kan zomaar gebeuren.
In de kerk geloven we dat je in dat moment geraakt wordt door Gods Goede Geest.
De Heilige Geest wordt ook wel De Trooster genoemd. Datgene of diegene die even heel dichtbij voelt, wanneer je je bang of verdrietig voelt. Een schuilplaats om op adem te komen.
Zo is de Heilige Geest ook soort ‘adem van God’, die leven geeft en leven opnieuw aanblaast.

Hoe zou jij dit vangen in een foto?

Tip: kijk The Passion Hemelvaart 2023 ook eens terug voor extra inspiratie

We kijken uit naar heel veel mooie en creatieve inzendingen!