Handleiding Appostel

Onze gemeente maakt gebruik van de Appostel app. Via deze app kunt u op een makkelijke manier bijvoorbeeld giften doen óf collectebonnen bestellen. U kunt via de app een soort digitale portemonnee aanmaken voor collectegeld, of telkens via iDeal betalen. Meteen gezegd: de eerste is goedkoper wat betreft kosten die dan de kerk moet betalen.

De app downloaden

U kunt Appostel downloaden via de App Store (Apple) of Google Play (Android). Daarna kunt u in de app onze gemeente koppelen en is de app gereed voor gebruik. In de handleiding wordt alles in stappen uitgelegd.

Kies bij gemeente PKN Amersfoort Noord en maak een account aan (opmerking: u ziet pas onderaan ‘Geen account? Registreer hier’ staan als u eerst de gemeente hebt geselecteerd).

De app instellen en gebruiken

Als u al een Kerkgeld app heeft gehad, dan zou het moeten werken met dezelfde inloggegevens.
Wanneer de gemeente gekoppeld is en u ingelogd bent ziet u onderstaande schermen:

Selecteer de opties bij de pijlen. In het laatste scherm kunt u de bedragen en de bank kiezen. Op het vijfde scherm kunt u instellen welke bedragen u wilt doneren, of u uit tegoed of van iDeal wilt betalen (Betaalmethode), en of u anoniem wilt betalen (Namens).

Mocht u nog vragen hebben of mocht het installeren/instellen niet lukken, dan kunt u appen naar de penningmeester: Frank Smit, 06 2097 5845. Of vraag één van de gastvrouwen in de kerk u te helpen. Meer informatie over de app kunt u vinden op appostel.nl en skggouda.nl