Handleiding Appostel

Onze gemeente maakt gebruik van de Appostel app. Via deze app kunt u op een makkelijke manier bijvoorbeeld giften doen. U kunt via de app een soort digitale portemonnee aanmaken voor collectegeld, of telkens via iDeal betalen. Meteen gezegd: de eerste is goedkoper wat betreft kosten die de kerk dan moet betalen.

De app downloaden

U kunt Appostel downloaden via de App Store (Apple) of Google Play (Android). Daarna kunt u in de app onze gemeente koppelen en is de app gereed voor gebruik. In de handleiding wordt alles in stappen uitgelegd.

Kies bij gemeente PKN Amersfoort Noord en maak een account aan (opmerking: u ziet pas onderaan ‘Geen account? Registreer hier’ staan als u eerst de gemeente hebt geselecteerd).

De app instellen en gebruiken

Als u al een Kerkgeld app heeft gehad, dan zou het moeten werken met dezelfde inloggegevens.
Wanneer de gemeente gekoppeld is en u ingelogd bent ziet u onderstaande schermen:

Let op: het selecteren van de collectes van de Veenkerk werkt iets anders dan voorheen (laatste update 3 juni 2024). De stappen zijn nu als volgt (zie ook de opties bij de pijlen):

• Klik onderin het scherm op financieel;
  • Het volgende scherm verschijnt. Klik hier boven in het scherm op collectes;
  • Hier kunt u nu uw eigen kerk kiezen uit de lijst;
  • Het volgende scherm verschijnt. Klik op Gift;
  • In het volgende scherm kunt u instellen welke bedragen u wilt doneren, met welke betaalmethode (Tegoed of iDeal) en via welke bank u wilt doneren, en of u anoniem wilt betalen (Namens). Klik op Volgende;
  • In het laatste scherm kunt u uw instellingen controleren en aangeven of u een betalingsbevestiging wilt ontvangen. Als alles klopt klikt u op Gift geven.

Mocht u nog vragen hebben of mocht het installeren/instellen niet lukken, dan kunt u contact opnemen met de penningmeester: penningmeester@veenkerk.nl. Of vraag één van de gastvrouwen in de kerk u te helpen. Meer informatie over de app kunt u vinden op appostel.nl en skggouda.nl