Ik mis je – overal en nergens

Verdriet, rouw, gemis… Omdat we er allemaal ooit mee te maken krijgen, op zoveel verschillende manieren, is ooit – lang geleden – in een klooster bedacht dat de kerk ieder jaar overleden naasten herdenkt. Dit gebeurt in de Rooms-Katholieke Kerk nog steeds op Allerzielen, op 2 november.

Al een aantal jaar bestaat er een mooie samenwerking tussen de verschillende kerken in Hoogland en Amersfoort-Noord rondom deze dag. Op een zaterdag in oktober of november staan er op verschillende plekken in Amersfoort-Noord kraampjes waar iedereen die langskomt een kaarsje mag aansteken voor iemand die zij missen en willen gedenken.

De Veenkerk is ook dit jaar weer van de partij. Dat betekent dat we op zaterdag 29 oktober van 13-16u in het winkelcentrum van Vathorst staan met een mooi aangeklede kraam. Daarnaast is er ’s avonds een gezamenlijke activiteit met o.a. muziek en lichtjes.

Nu wordt er al een boel geregeld, maar we kunnen nog wel jullie hulp gebruiken. We zoeken mensen die overdag in de kraam willen staan (altijd met z’n tweeën en max. 2u, maar korter kan ook als je wilt). Je bent gastvrouw/heer in de kraam en biedt boodschaphalende en loempia-etende mensen een kaarsje aan, en een luisterend oor als ze daar behoefte aan hebben. We hebben vorig jaar gemerkt hoe waardevol de gesprekken zijn die op gang komen op zo’n dag.

Ook als je wilt helpen met opbouwen of -ruimen van de kraam of bij de avondactiviteit, van harte welkom!

Lijkt het je wat of heb je nog vragen? Neem vooral contact op!  Mail naar regina.lafeber@gmail.com of stuur een appje/bel naar 06 23825863.