Musical KAÏN op tournee

Op zondag 11 september verleende het koor van musicalgroep Kaïn medewerking aan de startviering van de Veenkerk. Op zondag 18 september werkt het koor mee aan de viering in Het Brandpunt en op 25 september in de Inham. De weekenden daarop zijn de uitvoeringen!

De musical speelt tegen de achtergrond van de bekende oerverhalen en we volgen Kaïn op zijn reis door deze verhalen. Hij is op de vlucht, nadat hij zijn broer Abel heeft gedood. Zo maakt hij de val van de toren van Babel mee en is hij verstekeling aan boord van de ark van Noach. Ook de slang uit het paradijs speelt een rol in de vorm van de intrigant in deze verhalen. Kaïn leert uiteindelijk op zijn zwerftocht dat er leven voor iedereen is, ook voor hem.

Door mee te werken aan de vieringen doet de musicalgroep vast podiumervaring op en krijgen degenen die de vieringen bijwonen al een preview van enkele liederen uit de musical. De ervaring leert dat de kerkelijke musicals van Gerard van Midden en Gerard van Amstel zeer tot de verbeelding spreken, omdat ze heel toegankelijk zijn en oude verhalen in het hier en nu plaatsen. Daarom zijn ze geschikt voor een breed publiek. Van harte welkom dus en nodig ook gerust familie en bekenden uit om naar deze musical te komen: het is de moeite waard!

De uitvoeringen zijn op 1, 2, 7, 8 en 9 oktober 2022 in het Icoontheater in Amersfoort-Vathorst. Kaarten kosten € 12,50 per stuk voor volwassenen en € 10,00 voor jongeren tot 18 jaar en zijn te verkrijgen via www.musicalkain.nl. Menigeen komt graag een tweede keer kijken en luisteren, dus bestel snel!