Netwerk 033GroeneKerken presenteert: Geloof en een hoop zonnepanelen

Op vrijdag 14 april om 20.00 uur verzorgt verhalenverteller en kerkjournalist Kees Posthumus een workshop ‘Geloof en een hoop zonnepanelen’ in het Brandpunt in Amersfoort (Laan naar Emiclaer 101).

In een afwisselende, interactieve en inspirerende workshop gaat het over geloof en duurzaamheid. Kees vertelt nieuwe scheppingsverhalen, er is een groen-gelovige meezinger, ruimte voor gesprek en bezinning, er wordt live vegetarisch gekookt en er is eco-fitness. Geloofsgemeenschappen zijn zich terdege bewust van de gevaren die de klimaatcrisis voor de aarde en haar bewoners met zich meebrengt. Er komen in Nederland steeds meer groene synagogen, kerken en moskeeën. Wie gelooft dat de schepping een geschenk van God is, is geroepen daar goed voor te zorgen.

Het netwerk 033GroeneKerken biedt deze workshop voor iedereen voor wie geloof en duurzaamheid belangrijk is. Inloop is vanaf 19.30 uur, na afloop is er ruimte voor ontmoeting. Van deelnemers wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd (collecte). Er is ruimte voor maximaal 50 deelnemers. Aanmeldingen graag via 033groenekerken@gmail.com