Open monumentendag

Tijdens de Open Monumentendagen op 10 sept. (14-17 uur) en 11 sept. (12-17 uur) bent u van harte WELKOM! in De Inham. Dit kerkje met een karakteristiek dorpsgezicht staat al meer dan 175 jaar aan de Hamseweg 40 in Hoogland.

Maak kennis met de geschiedenis van De Inham, vroeger en óók nu nog gebruikte kerkelijke attributen, kerkelijke gebruiken en onze actie om een duurzame kerk te zijn. We hebben een mooie bloementuin, met steeds meer insectvriendelijke planten. Een leuk gezicht en ook nog eens goed voor het milieu. Een beetje verstopt ligt onze moestuin waar biologische groenten worden geteeld. De oogst is voor de voedselbank. Kom even binnen om een kaarsje aan te steken, te luisteren naar mooie muziek, of te genieten van biologische koffie, thee, appelsap en een hapje, gemaakt van duurzame ingrediënten.

Ook Kapel Coelhorst (Coelhorsterweg 35 Hoogland, daar waar vóór 1843 werd gekerkt, is (alleen!) tijdens de Open Monumentendagen geopend en te bezichtigen. De kapel is 20 jaar geleden grondig gerestaureerd en wordt aan de buitenkant nog steeds goed onderhouden.