Oproep tieners Nationale Herdenking 4 mei

Op zaterdag 4 mei herdenken we jaarlijks slachtoffers van alle oorlogen samen. Op deze dag staan ook jonge mensen weer stil bij het feit dat zij in Nederland in vrijheid kunnen leven. Die vrijheid is niet vanzelfsprekend, dat zien we helaas nog elke dag.

Door De Inham, Het Brandpunt en de Veenkerk wordt er een 4 mei-viering georganiseerd in De Inham in Hoogland onder leiding van ds. Martin Snaterse. Het thema is: “Vrijheid vertelt: opmaat naar tachtig jaar vrijheid”. Er zal ook aandacht zijn voor de jeugd die mee herdenkt. De viering begint om 19 uur. Na de viering krijgt iedereen een witte roos en lopen we allemaal iets voor 20 uur in stilte naar de gedenknaald bij de rotonde van de Zevenhuizerstraat. Daar volgen we de herdenking en zullen er bloemen worden neergelegd.
Wie van de tieners willen er mee? Je kunt je opgeven via de Tienerkerkgroepsapp of via hilde.kremer@veenkerk.nl. Opgeven kan tot uiterlijk donderdag 2 mei a.s.