Terugblik gemeenteavond 6 december

Tijdens de gemeenteavond van 6 december is stil gestaan bij de toekomst van de Veenkerk. Die toekomst is onzeker omdat we de afgelopen jaren veel geld tekort gekomen zijn. Om kerk te kunnen blijven is vernieuwing nodig niet alleen in de zondagse vieringen maar zeker ook op financieel vlak. Vanaf 2023 maken we bij de Veenkerk geen gebruik meer van de actie Kerkbalans maar sluit je een abonnement af op de Veenkerk. Om deze verandering te starten is het eerste officiële Veenkerk abonnement afgesloten door veenkerker van het eerste uur: Henny Rouwhorst.

Een foto-impressie van de avond

De avond startte met een filmpje over wie we zijn als Veenkerk, wat doen we en hoe doen we dat met elkaar.

play-rounded-fill

In vorige gemeenteavonden hebben we het gesprek gevoerd rondom de onderwerpen, “geloofsidentiteit”, “toegankelijkheid”, “activiteit” en “toekomst”.

Wie zijn we taartdiagrammen

Tijdens deze gemeenteavond spraken we met elkaar over wat er moet stoppen om kerk te kunnen blijven.

In tweetallen nadenken over waar we als Veenkerk mee moeten stoppen om verder te komenEr is die avond door werkgroep abonnement op de Veenkerk een toelichting gegeven op het abonnement dat vanaf januari 2023 ingaat. Alle informatie hierover is terug te vinden onder het kopje Abonnement op deze website.

Met de aanwezigen zijn in groepjes vragen bedacht over het abonnement op de Veenkerk en onderling besproken en waar mogelijk beantwoord. De antwoorden zijn ook opgenomen bij de veelgestelde vragen over het abonnement.

In groepjes de vragen over het Veenkerk abonnement bedenken en beantwoorden

De avond is de eerste abonnementhouder van de Veenkerk “Henny Rouwhorst” in het zonnetje gezet met een bos bloemen. Aansluitend werd een toost uitgebracht op dit unieke moment. De Veenkerk is immers de eerste kerk in Nederland die een abonnement biedt aan haar leden!

Het eerste officiële abonnement Inleveren van het eerste officiële abonnement

Vanaf nu kan het Veenkerk abonnement dus echt worden afgesloten dus vul het formulier in en zorg er voor dat de Veenkerk kan blijven bestaan! Geef wat je kan missen en weet dat je altijd welkom bent en blijft, ook al kun je (even) niets of weinig bijdragen.