TOEKOMST VEENKERK

De toekomst van de Veenkerk in De Kamers is onzeker. Want we geven meer uit dan er binnenkomt. Het gaat om zo’n € 26.500 op jaarbasis. Maar met elkaar moet dat op te lossen zijn! Op 21 april praten we de gemeente bij, na de dienst is er een presentatie.

Er is al € 5.500 binnen. In de afgelopen weken meldde zich opnieuw iemand die € 1.000 extra bijdraagt. Top! Een andere Veenkerker, Mirjam Gaasterland, wilde liever niet op haar netwerk een beroep doen. Ze bedacht: “Als ik mijn abonnement verhoog met € 20 per maand, draag ik een vergelijkbaar bedrag extra bij als vijf Vrienden.” Ook daarvan stijgt de thermometer (zie onder). En na de lancering van ‘Vrienden van de Veenkerk’ afgelopen zondag hebben de eerste 4 vrienden al een toezegging gedaan!

Vrienden van de Veenkerk
Want niet alleen onze leden dragen de Veenkerk een warm hart toe. Denk daarbij aan familie, kennissen en vrienden van Veenkerkleden, die bij zouden willen dragen. Maar ook aan anderen, zoals een ondernemer, een vaste luisteraar van de livestream of iemand die regelmatig in de Veenkerk komt, maar elders lid is. Voor die mensen is een mooie folder opgesteld, die ook met Pasen weer in de kerk zal worden uitgedeeld. Ook zij kunnen bijdragen aan ons voortbestaan. De eerste 4 vrienden hebben zich al aangemeld, wie volgt?

Word zelf ‘Vriend van de Veenkerk’ (als je geen lid bent…), óf maak je familie, vrienden, kennissen of relaties ‘Vriend’ met deze folder! Meer info en aanmelden als vriend: https://veenkerk.nl/vrienden.

Thermometer
Sinds kort gebruiken we een thermometer, waarop is af te lezen welk deel van het tekort we hebben ingelopen. Deze thermometer wordt maandelijks getoond in de nieuwsbrief, op de website (https://veenkerk.nl/thermometer) en zal ook geregeld getoond worden tijdens de vieringen. Zo houden we met elkaar de vinger aan de pols.

Bijeenkomst 21 april na de dienst
We zijn inmiddels met een flinke groep op allerlei gebieden bezig om de Veenkerk een toekomst te geven. 21 april na de dienst praten we je hier graag over bij en hopen dat de energie die in deze groep zit ook overslaat op jou! We kunnen immers vast nog meer doen maar hebben ook jouw inbreng en/of hulp daar hard bij nodig.

Namens de Werkgroep Toekomst Veenkerk,
toekomst@veenkerk.nl