Tussenstand Toekomst Veenkerk

Wat is er ook al weer aan de hand? De toekomst van de Veenkerk in De Kamers is onzeker, omdat we meer geld uitgeven dan er binnenkomt. Het gaat om ruim € 26.000 op jaarbasis, die de kerkgemeenschap Hoogland/Amersfoort-Noord jaarlijks moet bijpassen. We willen vanaf dit jaar financieel op eigen benen kunnen staan en daar maakt een groep Veenkerkers zich sterk voor. Hierbij een update.

Uit de startblokken

We zijn met zo’n 12 Veenkerkers begonnen, maar inmiddels is de werkgroep gegroeid in aantal en nemen er inmiddels ook 2 vrouwen deel. Mooi!

Er zijn plannen in ontwikkeling over allerlei aspecten. Denk aan onderhandelingen over de huur van de Kamers, het beter informeren van nieuwe leden, de actieve leden meer betrekken, starten met Vrienden van de Veenkerk, vaker communicatie over wat we zijn en doen, enz.

Al € 4.000 ingelopen

Het goede nieuws is: de eerste € 4.000 zijn binnen! Ook weten we iets preciezer hoeveel extra geld er dit jaar nodig is: € 26.500. Het gat is dus inmiddels geslonken tot € 22.500. Zie de thermometer – die zullen we maandelijks publiceren. Dit eerste resultaat is vooral te danken aan enkele Veenkerkers die zeggen: “Een tekort van € 26.000 betekent: als 26 mensen € 1.000 willen geven hebben we dat weggewerkt. Ik doe mee.” – Wie volgt ….? Spreek ons gerust aan of stuur ons een berichtje als je mee wilt doen.

Filmers en ontwerpers gezocht

Wil je ook helpen maar weet je nog niet hoe of wat? Laat het ons weten, we vinden vast iets dat bij je past. We zoeken op dit moment in ieder geval de volgende hulp:

1. Voor het maken van kleine filmpjes over wat de Veenkerk voor ieder van ons betekent, zoeken we filmsterren en cameramensen. We maken de filmpjes met de mobiele telefoon, dus ingewikkeld wordt het niet. Wie wil vertellen waarom hij of zij bij de Veenkerk is en daarvan een filmpje van maken? Je kunt je aanmelden bij Nico Grims of bij ons (zie het mailadres onderaan).
  2. Voor de communicatie verwachten we dat er regelmatig een folder of iets soortgelijks moet worden ontworpen. Kun je hier een keer bij helpen, laat het ons dan weten!

Achter de schermen gebeurt nog veel meer. Daarover een volgende keer meer!

Namens de Werkgroep Toekomst Veenkerk,

Patrick Donath, Ferdinand Contant en Peter Siebe