Vragen over het abonnement op de Veenkerk?

Abonnement op de Veenkerk! Heb je vragen? Stel ze gerust bij de statafel in de hal

Enkele weken geleden gaf de werkgroep “Abonnement op de Veenkerk” na de dienst een toelichting waarom we stoppen met de Actie Kerkbalans en overstappen op een “Abonnement op de Veenkerk”. Heeft u / heb jij deze uitleg gemist? Je kan de toelichting terugkijken via de Livestream of klik hier.

Al eerder stemde de wijkraad van de Veenkerk in met deze ontwikkeling. Ook de Algemene Kerkenraad van de PgHAN heeft vorige week besloten dat de Veenkerk dit experiment mag voortzetten. Uit de poll, gehouden onder de leden van de Veenkerk, blijkt namelijk dat een vrijwillige bijdrage in de vorm van een abonnement meer inkomsten kan opleveren dan de Actie Kerkbalans.

Wat houdt een abonnement precies in?

Om iedereen zo goed mogelijk te informeren besteden we vanaf nu wekelijks aandacht aan dit onderwerp.

Zo is er elke zondag na de dienst gelegenheid om vragen te stellen, reacties te geven of opheldering te krijgen bij de statafel in de hal. Hier staan de leden van de werkgroep abonnement en het team welkom je graag te woord.

Daarnaast verzamelen we alle informatie en antwoorden op veel gestelde vragen op de website. Kijk hiervoor onder Abonnement.

We willen benadrukken dat iedereen welkom blijft binnen de Veenkerk of je wel of niet een abonnement kiest. Een abonnement is zeker geen toegangsbewijs, maar is een andere vorm voor de vrijwillige bijdrage aan de kerk. Betaal je altijd al meer dan één van de abonnementsbedragen, dan hopen we dat je dit blijft doen. Samen kunnen we een gezonde gemeente zijn en blijven!