Zoals ooit tevoren

En we zingen hier van Kyrie Eleison

En van een kind in een donkere stal

Ieder jaar wordt onze hoop herboren

Dat t hier ooit nog beter worden zal.

Herman van Veen

Kerst als ooit tevoren, kun je haast denken. Het mag en kan weer en ik hoop van harte dat ik niet de verkoudheid overneem van Mark…

Ik ben heel blij en ik zie er naar uit om weer met u met jou samen te komen en het kerstfeest te vieren. In beide vieringen gaan we veel zingen! En beide vieringen hebben hun eigen karakter. Kerstnacht sfeervol en kerstmorgen een wat uitbundiger feest. Kerstmorgen is er voor de jongste groep wel KWD.

Zoveel mensen werken nu al en hebben keihard gewerkt aan allerlei kerstfestiviteiten in de Veenkerk. De musical: wat was dat geweldig om weer mee te maken en wat heeft iedereen zn best gedaan. Ik ben supertrots! As we speak staat de app-groep van de Lichtjestocht van as vrijdag 23 december roodgloeiend: een groot en groots evenement, maar oh zo de moeite waard. Ik zie jullie vast wel ergens onderweg naar Bethlehem as vrijdag?

Kerstnacht en Kerstmorgen zijn in de maak. Kom en vier het mee. Ook als je zelden of nooit naar de Veenkerk komt: weet je van harte welkom! Schroom niet, wandel binnen en vier dit feest met ons mee.

Kerstnacht begint om 22 uur, vooraf kunnen we elkaar ontmoeten met een glaasje gluhwein of choco. En Kerstmorgen begint om 10 uur. In de kerstmorgenviering is er ook een prachtige muzikale verrassing, dat wil je niet missen!

1 januari GEEN DIENST

Als wijkraad hebben we besloten dat we 1 januari geen viering hebben. We krijgen niet voldoende vrijwilligers op de been om dat mogelijk te maken. Ikzelf ben er niet, zoals er wel meer niet zijn en kunnen. In het pastoraat hebben we hier ook uitvoerig over gesproken en het voelt wel een beetje dubbel. Ondertussen is dit wat het is en gaan we dat voor volgend jaar anders invullen.

8 januari maken we het goed: Tijdens het pannenkoeken eten met de senioren werd de wens uitgesproken om eens lekker te zingen. Nu hebben we geen orgel, en dat terwijl de psalmen bijv juist zo mooi gaan met orgelbegeleiding. En we zingen in de gewone vieringen niet zo vaak ‘de klassiekers’. Dat gaan we deze viering wel doen. Een zang en dankdienst. Dankbaar dat we na Corona weer en nog steeds kerk-zijn, dankbaar voor een mooie levendige gemeenschap, dankbaar voor elke vrijwilliger die zich inzet. Dankbaar kortom voor alle kleine en grote zegeningen. Nederland Zingt heeft een hele keuze aan liederen, met oa orgelbegeleiding, die we mee kunnen zingen. Het is dan wel niet helemaal live, maar het klinkt er niet minder om! Ikzelf ben (deze keer helaas moet ik zeggen) ingeroosterd in het Brandpunt. Maar deze viering wordt zorgvuldig begeleid door Veenkerkers. En mocht u/jij een mooie tekst, gedicht of gebed willen delen, laat dan even weten aan mij. Dan nemen we dat mee! Dat kan via mijn nummer: 0655874738 of mailadres: predikant@veenkerk.nl

Tot slot rest mij u en jij mooie gezegende en goede kerstdagen te wensen.

Dat er aandacht is voor jou en dat je aandacht hebt voor de ander.

Dat er plezier is en gezelligheid

Dat je je verbonden weet met dierbaren, ook al zijn ze niet bij je.

Dat er rust is en gemak.

Dat het ongemak en het gemis het niet van je overneemt, maar dat je daarin gezien en gedragen weet in Gods handen. Dat wens ik je toe.

Mooie dagen! En tot in éen of alle vieringen!

Liefs Rolinka