zondag Trinitatis

Zou het dan gebeuren? Dat de zon gaat schijnen!? Ik kan niet wachten! Zoals het eruit gaat zien, krijgen we een mooi weekend. Dus eerst op zondagmorgen even naar de kerk en dan heerlijk genieten van het zonnetje! Wandelen, fietsen, in je tuin of op je balkonnetje… even vitamine Z!

Maar zoals ik al zei: a.s. zondag is er ook een viering. Met een bijzonder onderwerp. De eerste zondag na Pinksteren wordt wel ‘zondag Trinitatis” genoemd. De zondag van de drie-eenheid. Immers, met de uitstorting van de Heilige Geest zijn de vormen, wezens van God compleet: Vader, Zoon en Geest. Maar wat betekent dat nou precies en meer nog: wat kun je ermee? Is t zo’n technisch bedacht dogma, bijna rekenkundig, of wil het iets zeggen over geloven? Aanstaande zondag staan we hierbij stil met elkaar. Ik zal zelf voorgaan (en niet zoals er ergens vermeld stond: een ochtendgebed). Er is geen kinderwoorddienst, maar wel oppas.

Er is rondom de livestream veel gaande. Deze week zijn de ‘spullen’ besteld, die de techniek nodig heeft om de livestream goed en stabiel te laten draaien. Nogmaals grote dank voor uw gulle giften! Er zal met grote waarschijnlijkheid dus as zondag ook een stream zijn, check de website en de link: www.veenkerk.nl/livestream.

Nog even dit: waarom doen we zoveel moeite voor die livestream. Daar zijn verschillende redenen voor.

1. We willen zichtbaar en vindbaar zijn voor meer mensen dan er nu in de zaal zijn. Op deze manier blijven we betrokken bij en met elkaar.
  2. Ook als we dadelijk weer ‘gewoon’ naar de kerk kunnen, willen we belangstellenden en veenkerkers de mogelijkheid geven om flexibel aanwezig te kunnen zijn bij de zondagse viering. Kun je een keer niet, maar had je er graag bij willen zijn: check de livestream. Of wil je minder vast zitten op de zondagmorgen: check de livestream. Bij doopvieringen bijv. kunnen familieleden die ver weg wonen ook mee kijken. We merken dat we inmiddels best wat belangstelling hebben van dichtbij en ver, dat is mooi dat we op deze manier ook kerk kunnen.
  3. Er is in de viering zoveel gezegd en gebeurt, je wilt t graag nog eens zien en misschien wel delen met familie of vrienden. Dat kan nu.

Even een greep uit de argumenten om de livestream mooi werkend te maken. Het is zoals gezegd best n klus om dat goed te krijgen en het team van de livestream leert er elke zondag weer bij. Na de zomer moet het gewoon helemaal staan. Tot die tijd toetsen en testen we allerlei manieren om het op onze eigen herkenbare Veenkerk-manier uit te zenden. Daar hoort nu bijv bij dat we niet meer via Youtube uitzenden ( vanwege allerlei beperkende regels) maar via onze eigen website. We worden een heuse omroep zo: www.veenkerk.nl/livestream.

Hopelijk tot zondag, zonovergoten, vergeet niet te reserveren om erbij te zijn via de link op de site of in de nieuwsbrief of anders kijk en beleef het mee via de livestream!

Lieve groet,

Rolinka