Pinksterrap

Aan de Veenkerk is gevraagd door het programma “Met hart en ziel” van de KRO-NCRV om samen met rapper Brainpower een lied, of meer eigenlijk een rap te maken over Pinksteren. De bedoeling is dat Veenkerkers vertellen wat voor hun Pinksteren betekent en dat Brainpower aan de hand van die verhalen samen met de Veenkerkers een nummer gaat schrijven. Dit creatieve proces zal worden gefilmd en online uitgezonden. Daarna is er 1 juni in Bolsward een tv-opname van de Pinksterdienst, waar dit lied zal worden uitgevoerd door Brainpower en Veenkerkers.

Het heeft allemaal even geduurd om dit rond te krijgen. Aanvankelijk was Diggy Dex hiervoor benaderd, maar die kon helaas niet op 1 juni. Brainpower wel.

as Zaterdag 25 mei zal Brainpower tussen 12 en 14 met de mensen die zich hebben opgegeven in de Kamers aan het werk gaan. Dit proces zal worden gefilmd en online uitgezonden.

Daarna zal de Pinksterdienst op 1 juni worden opgenomen en met Pinksteren op tv worden uitgezonden. Er zijn meerdere gemeenten die een bijdrage hebben geleverd aan deze bijzondere viering, waarin het thema ‘verbondenheid’ centraal zal staan.

Een mooie gelegenheid weer om met elkaar mee te maken en te laten zien en horen wat Pinksteren voor je betekent en wat het teweeg kan brengen: dat je enthousiast bent over een goed verhaal, mooie boodschap. Ik zie ernaar uit!