Petrus in de Veenkerk – 5: Ik geloof het wel…

>> terug naar de startpagina van de viering <<

Voordat er echt dominees en priesters waren, was het eigenlijk zo dat elk lid van de gemeenschap op zijn of haar (jazeker vrouwen ook) manier invulling konden geven aan een bijeenkomst in de huiskamers. Naast het delen van brood en wijn, werd er gezongen, gebeden en werd alles wat er speelde besproken en zocht men verbinding met het verhaal van en over Jezus. Dat koninkrijk, waar iedereen aan mee bouwde, had zoveel kleuren en geuren, met wel dezelfde noemer: het gaat om Gods koninkrijk. En hoe dat eruit ziet: dat heeft Jezus laten zien.

In onze tijd speelt er ook veel. Van klimaat tot politiek, tot vluchteling en armoede, tot pesten en nou ja noem het maar. In de vieringen kunnen we die diversiteit ook laten zien. Zoveel mensen in de Veenkerk, zoveel manieren van kijken naar de tijd en de bijbel.

Gesprekvragen:

Stel nou dat we een aantal zondagen waar normaal een gast voorgaat, eens teruggeven aan de gemeente: hoe zou jij zo’n viering dan willen invullen?

(bijkomend voordeel: dan besparen we ook iets op de kosten voor een gastvoorganger, in kader: alle beetjes helpen).

Reageer naar rolinka.klein.kranenburg@veenkerk.nl of in het reactieformulier hieronder.

>> terug naar de startpagina van de viering <<