Bloemen voor Detentiecentrum Soesterberg/ Kamp Zeist

Op 5 december zijn we als diaconie van Amersfoort Noord weer aan de beurt om de bloemengroet te brengen aan de mensen die opgesloten zitten in het detentiecentrum Soesterberg, ook wel Kamp Zeist genoemd. Sinds november 2005 wordt er door in totaal nu vijfendertig kerken/groeperingen (uit Zeist, Soest, De Bilt, Bilthoven, Amersfoort, Baarn, Culemborg en Utrecht) wekelijks een bloemengroet gebracht aan de gedetineerden in het detentiecentrum. We brengen hen 40 rode rozen en zetten 1 witte roos in de kerk, als teken van verbondenheid met hen en met hun problematiek. Laten we bidden voor de mensen die zijn opgesloten en alle anderen die op de vlucht zijn. We denken dit keer in het bijzonder ook aan de 27 mannen, vrouwen en kinderen die vorige week zijn verdronken in Calais, in een poging om naar Engeland te vluchten.

Ach mijn God,

Wij bidden voor alle mensen op hun vlucht

die in grote onzekerheid verkeren.

Wij bidden voor alle mensen

die geliefden hebben verloren op hun vlucht,

vaders, moeders , kinderen, vrienden…

Wij bidden voor hen die zijn omgekomen;

dat zij niet naamloos en vergeten zijn,

maar met liefde worden herinnerd

en een plek hebben in ons hart.

Dat zij in vrede mogen zijn bij U.