Concert ‘Salve Regina Gloria’ door het St. Joris Kamerkoor

Na de gedwongen pauze van anderhalf jaar zijn we met het St. Joris Kamerkoor weer volop begonnen met onze ‘koorbusiness’: wekelijkse repetities als voorbereiding op komende uitvoeringen. De pauze gaf ons de gelegenheid om onze uitgebreide koorbibliotheek eens rustig door te lopen. Dat heeft geleid tot een gevarieerd programma voor een concert op 13 november a.s. in onze thuisbasis de Sint-Joriskerk. Op het programma staan veelal eerder door ons uitgevoerde hoogtepunten uit de rijke geschiedenis van de koorliteratuur. Van het gregoriaans komen we via Byrd, Bruckner, Brahms, Mozart, Mendelssohn en anderen uit bij Pärt. Met diens monumentale ‘Salve Regina’ sluiten we het concert af.

Instrumentale medewerking wordt verleend door organiste Dorien Schouten. Aanvang is 20:15 uur; toegangsprijs € 15,00/jongeren t/m 18 jaar gratis. Locatie is de Sint Joriskerk, Hof 1 te Amersfoort, bij de entree dient een coronapas te worden getoond. Meer informatie staat op www.stjoriskamerkoor.nl

Datum: zaterdag 13 november 2021

Begintijd: 20:15 uur Eindtijd: 21:30 uur