Daar gaan we weer…reserveren:

Opnieuw zijn de maatregelen aangescherpt op de persconferentie van afgelopen 26 november. Want in de theaters (en kerken) wordt opnieuw de anderhalve meter gehandhaafd. Nu is het zo dat er op zondag geen drommen mensen naar de Veenkerk komen. Ik vermoed dat men toch wat angstig is of liever op safe speelt (begrijpelijk). Tegelijk is dat natuurlijk wel jammer, want ook met een beperkte groep kunnen mooie waardevolle momenten beleven. Wat natuurlijk ook kan is dat mensen denken dat we al snel met teveel zijn en dat het niet meer veilig voelt. Daarom hebben we als wijkraad besloten dat we naast het checken van de QR-code ook weer het reserveringssysteem gaan gebruiken. Zo weet je zeker dat er een plekje is én dat je op veilige afstand zit van elkaar (huishoudens bij elkaar). Nogmaals: het loopt niet storm, tegelijk wil ik u en jou op het hart drukken, als je enigzins kunt en wilt, om tóch te komen. Er is al zoveel wat we moeten laten en wat niet doorgaat. Laten we elkaar in ieder geval, binnen de mogelijkheden die we hebben in deze adventstijd, blijven zien en ontmoeten om elkaar zo ook te bemoedigen en steunen.

De tribune blijft voorlopig nog uit. Over drie weken gaan we met de Kamers de zaal naar alle waarschijnlijkheid weer ‘gezellig’ inrichten met stoeltjes en tafeltjes en kaarsjes, om er met de kerstdagen een intieme ruimte van te maken. Dus ga verspreid door de ruimte zitten, dan kunnen we goed 40 mensen kwijt.

LET OP: QR-code geldt voor iedereen, ook vrijwilligers.

Reserveren alleen voor bezoekers, niet vrijwilligers.