De Veenkerk moet blijven!

Die kreet hoorde u afgelopen week in de preek. Gaat de Veenkerk verdwijnen dan? Is meteen de reactie? Nee, dat is zeer zeker niet de bedoeling. Echter, op dit moment staat er wel veel op scherp als het gaat om het voortbestaan van Amersfoort-Noord. En dan met name de manier waarop. Hoe kunnen we de wijken zo inrichten en financieren dat zij hun eigenheid behouden en samen een mooi geheel vormen. Dan gaat het uiteraard over geld, maar ook over wat je waard bent als wijk. En dan concreet: wat voegt de Veenkerk toe?

Zoals je weet is er voor de Veenkerk de eigen wijkraad. Daar bepalen we met elkaar wat er gebeuren gaat, hoe we het willen invullen, kerk-zijn, praten we ook over geld en budget, maken we plannen en zorgen we dat alles loopt. In de Algemene Kerkenraad doet men min of meer hetzelfde, maar dan voor het geheel van Amersfoort-Noord. In de Algemene kerkenraad moet elke wijk dus wél vertegenwoordigd zijn. En daar hebben we iemand voor nodig.

Ben jij trots op je Veenkerk?

Vind je het leuk en uitdagend om mee te denken over kerk-zijn in deze tijd?

Heb je twee avonden in de maand beschikbaar? (Eentje om in de Algemene Kerkenraad plaats te nemen en eentje om je verhaal te doen in je eigen wijkraad)

Dan ben jij onze vrouw/man.

Als ambassadeur van de Veenkerk neem je plaats in de Algemene kerkenraad. Denk je mee, heb je (creatieve) ideeen, schrik je niet te snel van formele taal en je kunt je vrouwtje/mannetje staan. Meldt je aan bij voorzitter@veenkerk.nl of scriba@veenkerk.nl