De Veenkerk stapt over op ‘APPostel’

PKN Amersfoort Noord maakt al een tijdje gebruik van de Kerkgeld applicatie om collectes digitaal te laten verlopen. De Veenkerk gebruikte tot nu toe Tikkie (de links in de nieuwsbrief en de QR codes in de dienst).

Vanaf 1 juli maakt ook de Veenkerk gebruik van de opvolger van de Kerkgeld app, de Appostel app. Met deze app kunt u alle kerkelijke geldzaken op één plek beheren. Tikkie kan helaas vanaf nu niet meer gebruikt worden voor ‘zakelijk’ betalingsverkeer.

Via Appostel kunt u op een gemakkelijke manier collecten betalen óf collectebonnen bestellen. Voordeel van zo’n app is dat het overzichtelijk is, zowel voor u als voor de kerk. U kunt via de app een soort digitale portemonnee aanmaken voor collectegeld, of telkens via iDeal betalen. Meteen gezegd: de eerste is goedkoper wat betreft kosten die dan de kerk moet betalen. Meer informatie kunt u vinden op appostel.nl en skggouda.nl

U kunt Appostel downloaden via de App Store (Apple) of Google Play (Android). Daarna kunt u in de app onze gemeente koppelen en is de app gereed voor gebruik. Hieronder wordt alles in stappen uitgelegd.

Mocht u nog vragen hebben of mocht het installeren niet lukken, dan kunt u appen naar de penningmeester: Frank Smit, 06 2097 5845.

Kies bij gemeente PKN Amersfoort Noord en maak een account aan (opmerking: u ziet pas onderaan ‘Geen account? Registreer hier’ staan als u eerst de gemeente hebt geselecteerd).

Als u al een Kerkgeld app heeft gehad, dan zou het moeten werken met dezelfde inloggegevens.
Als de gemeente gekoppeld is en u ingelogd bent ziet u onderstaande schermen; selecteer de opties bij de pijl. Pas bij het laatste scherm evt bedragen en de bank aan. Op het vijfde scherm kunt u bedrag kiezen, of u uit tegoed of van iDeal wilt betalen en of u anoniem wilt betalen.