Derde advent

Derde advent. Kerst nadert. En altijd weer sneller dan je aankunt. Ergens wel bemoedigend en troostend, hoe je ook je best doet met alle voorbereidingen, maar ook andersom, hoe je ook je best doet het vooral te negeren, het komt en het is en het gaat weer voorbij.

De musical is zo’n succes, dat de kaartjes voor de echte uitvoering om 14 uur al zijn uitverkocht. Maarrrrrr er is nu de mogelijkheid om om 10 uur bij de TRY OUT te kunnen zijn. Dan zie je de hele musical toch, met wellicht hier en daar een foutje, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Je kunt je kaartje reserveren via dezelfde link:

Kerstmusical Veenkerk 2023

Dit weekend is er ook het Wintersss festival in de Kamers met op zondag een heuse mini mini lichtjestocht, waar twee bekende herdertjes aanwezig zullen zijn. En ik… Hopelijk zien we elkaar ergens dit weekend!

Deze zondag zal Martin Snaterse voorgaan en hij heeft daar zelf ook iets over geschreven! Verderop in de nieuwsbrief.

Ook kunt de rouwbrief lezen van mevrouw Ledegang. Wie haar kenden, en dat zijn er best veel, zijn behoorlijk geschrokken van haar plotseling overlijden. Aan de andere kant, zo te gaan, rustig in de slaap na een feestelijke avond… tja…

Het lijkt en voelt een beetje alsof in deze tijd voor kerst alles samenkomt. Afscheid en nieuw leven, verdriet om gemis en tegelijk veel dankbaarheid, familiestructuren die weer (of nog steeds) zichtbaar worden… kerst vergroot dat allemaal, zo voelt t. En hoe dat komt? Ik weet t niet, denk ik over na.

Ik mag in de Inham voorgaan.