Even een vrolijk plaatje

Even een vrolijk plaatje. Daar zijn we wel aan toe. Beetje vrolijkheid. Beetje positief. Beetje joepie. Tenminste, als ik voor mezelf spreek, misschien heeft u dat al van nature. Er zijn wat data genoemd, waarop mogelijkerwijs wat lucht en ruimte komt in ons dagelijks leven. Mogelijkerwijs. Ik merk dat ik er wat opstandig van word, mag ook wel Pasen natuurlijk 😉

We zien het wel. Ik hoop dat u/jij het nog even volhoudt. Nog heel even. Ik hoop dat er flink door geprikt gaat worden. Ik hoop op warmer weer, veel zon en buiten. Al dat soort dingen. En dat komt, we moeten nog ff volhouden. Ondertussen dus een vrolijk plaatje van tulpen die je in de Keukenhof kunt bewonderen als je dat zou willen! Ik ben er nooit geweest, hoewel mn ouders wel in Lisse hebben gewoond… t Schijnt echt prachtig te zijn.

In de wijkraad hebben we ons beraad op een duidelijk weg naar de zomer toe en onze ambitie uitgesproken over hoe we na de zomer kerk willen zijn. Een mooie avond en ook wel een inspirerend en creatief proces. Er zit nog een hoop leven in de Veenkerk en daar word ik heel blij van.

Voor nu betekent dat dat we hebben aangegeven dat we na de zomer in ieder geval de ambitie hebben om elke week te streamen. Zo kunnen we laten zien wie we zijn en meer betrokkenheid genereren. Daarnaast spelen we in om de veranderende maatschappij, na Corona, waarin we op ons eigen moment kunnen aanhaken in of bij een viering en flexibeler zijn in plaats van dat ene vaste moment op zondagmorgen om 10 uur.

Om deze ambitie te verwerkelijken zullen we de komende maanden gaan kijken op welke manier we het livestreamen kunnen opbouwen, zodat het eenvoudig te bedienen is. Dat gaat stapje voor stapje. Een van die stapjes is dat we niet meer live gaan via Youtube, maar op een andere manier. Dat geeft ons namelijk de vrijheid om elke soort muziek te gebruiken in de viering, zonder dat we problemen krijgen met rechten etc. Zoals u gewend bent, zal de link naar de stream te vinden zijn bij de aankondiging van de viering, evenals de mogelijkheid om te reserveren.

Een ander besluit dat we hebben genomen is dat we voor de kinderwoorddienst nu een hele eigen dienst aanbieden. Kinderen tellen nu mee in de reservering, dat was in het najaar nog niet zo. En aangezien we zien dat er per zondag echt een heel klein groepje is, dachten we: dat gaan we even anders doen. Dus een speciale viering eens per maand. Zet in je agenda: 25 april en 23 mei (Pinksteren) is er een speciaal kinderprogramma gelijk aan de viering. Tegen die tijd kijken we hoe t ervoor staat met de versoepelingen en of we het zo blijven doen of wat gaan aanpassen.

Oppas is er wel elke zondag!

Nog een laatste besluit: tot aan de zomer gaan we geen kringen meer houden. Het is t onzeker of en hoe het kan. Liever dat we weer van start gaan in het nieuwe seizoen. En dan gaan we toch los met elkaar!!

Het kan wel zijn dat er over een tijdje weer voldoende mogelijkheid is om elkaar te ontmoeten buiten. Mochten we als wijkraad daar een kans voor zien, dan zou het kunnen dat we voor de zomerstop nog iets organiseren waarbij we elkaar in grotere getale kunnen zien.

Tot zover even de belangrijkste berichten.  Ondertussen blijven we vieren, live en online, en ik hoop u van harte bij een van de diensten te zien.

Hartelijke groet

Rolinka