Herfst

De herfst is echt begonnen. En na een drukke septembermaand is de Veenkerk ook echt begonnen. De startzondag, het project Petrus en alle activiteiten zijn weer opgestart. Ik merk dat zo’n eerste maand best heel vol en behoorlijk hard werken is. En zeker na zo’n rare periode van Corona is iedereen opnieuw zijn of haar rol aan het herontdekken. We mogen weer en dat vraagt natuurlijk ook weer andere inzet van elke vrijwilliger. Ik ben supertrots op het team wat er nu staat en de bereidheid van een ieder om zijn of haar beste beentje naar vermogen voor te zetten.

Samen met Petrus denken we na over kerk-zijn in het algemeen en over de Veenkerk in het bijzonder. In Amersfoort-Noord wordt flink gewerkt aan een duurzame, toekomstbestendige kerk. Dat gaat natuurlijk veel over geld en gebouwen, maar ook over waarom je kerk bent. Elke wijk heeft de opdracht gekregen om financieel ‘schoon’ te zijn bijvoorbeeld. Dat is voor de Veenkerk best lastig, aangezien we elk jaar zo’n 30.000 euro tekortkomen op onze begroting. Daarnaast wordt er nagedacht over de waarde van elke gemeenschap in het grotere geheel. Wat is de eigenheid, en waarmee kunnen we elkaar verrijken. Beide sporen zijn belangrijk.

De wijkraad is bezig om over beide sporen na te denken en naar te handelen. Daarover wordt jij in de komende tijd goed geïnformeerd, want daar hebben we natuurlijk iedereen voor nodig. Dus wordt vervolgd…

Komende zondag gaat Jos van Oord voor. Een van de eerste pioniers van de Veenkerk. Hoe het ooit begon, als je dat wilt weten, moet je natuurlijk bij Jos zijn. Of hij het daarover gaat hebben zondag, weet ik niet. Dat een viering met Jos de moeite waard is, dat weet ik wel. Ikzelf ga van mijn eerste vrije zondag in zeven weken genieten. In gedachten bij jullie.

Hartelijke groet,
Rolinka