Ik mis je, overal en nergens…. 30 oktober 2021

Allerzielen 2021. We gedenken en vieren de levens van een ieder die ons zo dierbaar is, maar niet meer bij ons is. Ze zijn overleden. Nog niet zo lang geleden of al veel langer geleden. Een ouder, een kind, een broer of zus, een opa of oma, een vriend of vriendin. We kunnen ze haast niet missen soms. Hun gedachtenis dragen we met ons mee. Rondom deze datum staan we even stil bij die dierbare geliefden. We noemen hun naam, herinneren ons weer hoe waardevol hij of zij was en we steken een kaarsje aan.  Een lichtje dat zij nog altijd voor ons zijn. Een licht dat niet dooft, maar dat we met ons meedragen, overal en nergens.

Op 30 oktober zal ook in Vathorst de mogelijkheid zijn om dit te doen. In ons winkelcentrum zal de Veenkerk met een mooie kraam staan, vol met kaarsjes, die allemaal aangestoken mogen worden, door jou, door u en door een ieder die langs loopt. Er is de mogelijkheid om een mooie gedachte of wens te delen, er staan mensen bij wie je je hart kunt luchten, je verhaal delen en je mag een kaarsje aansteken. Op diezelfde dag zal dit ook in Kattenbroek en Hoogland plaats vinden. De Inham heeft dit vorig jaar voor het eerst gedaan en het was een groot succes, een ontroerende dag. Daar hopen wij natuurlijk ook op. De voorbereidingen zijn in volle gang.

Voor nu hebben wij van u nodig alle lege jampotjes, olvaritpotjes of andere kleine kaarsenhoudertjes die u maar kunt missen. Komende zondagen zal er een krat in de Veenkerk staan, waar u uw potjes in kwijt kunt. Regina zal er deze zondag bij staan om een en ander te coördineren.

Wil je misschien meehelpen of meedoen hieraan, op de dag zelf of in de voorbereiding, voor meer informatie kun je terecht bij Henriette Kappert: h.j.kappert@icloud.com