Ik mis je overal en nergens

Lichtjes fonkelden de hele dag in Hoogland en Amersfoort-Noord op zaterdag 30 oktober. In verschillende winkelcentra stonden overdag marktkramen vol glazen potjes waarin voorbijgangers gratis een kaarsje konden aansteken voor een geliefde die zij missen. Vrijwilligers uit de kerken in Hoogland en Amersfoort-Noord boden mensen zo’n kaarsje, een moment stilte of een luisterend oor aan. Om zo het gemis een plekje te geven, om verdriet en herinneringen met elkaar te kunnen delen.

Toen het donker werd, werden er tussen Leo’s Oord en de begraafplaats in Hoogland lichtbootjes op de vijver gezet. De bijzondere sfeer was compleet dankzij prachtige livemuziek en het horen zingen van de namen van hen die zo gemist worden.

Ondanks de regen die met bakken uit de lucht viel, was het een bijzonder mooie dag. Jong en oud was aanwezig om samen lichtjes aan te steken en verdriet te delen.

Sommige mensen wilden toch graag een bijdrage leveren, waarmee een mooi bedrag van €127,30 is opgehaald voor het Hospice Dôme in Amersfoort. De cheque zal gebruikt worden voor benodigdheden in de stilteruimte daar, waar eveneens kaarsjes aangestoken en naasten herdacht worden.

Met dank aan alle vrijwilligers, Buurtbudget Hoogland en Indebuurt033, zonder wie dit allemaal niet mogelijk was geweest!

Dan herinner ik me jouw stem

jouw liefde

als een echo uit de tijd

De echo vervaagt